Honda plánuje elektrickú budúcnosť. Na stretnutí Honda 0 Tech Meeting automobilka predstavila svoju víziu do roku 2030, ktorá zahŕňa 7 nových modelov radu Honda 0 na celosvetovom trhu. Má pritom ísť o elektromobily rôznych veľkostí s dojazdom presahujúcim hranicu 450 kilometrov. Na tému upozornil portál Electrive.
Predstavenie prvého modelu už budúci rok
Novinkou je tiež to, že automobilka nebude svoje nové elektromobily vyrábať doma v Japonsku, ale výroba sa presunie do Spojených štátov, konkrétne do továrne Honda Marysville Auto Plant v Ohiu. Prvé modely novej generácie elektromobilov budú predstavené na CES 2025 v Las Vegas, pričom na trh sa začnú dostávať postupne so začiatkom v roku 2026. Predaj začne najskôr v Severnej Amerike a neskôr sa rozšíri aj na ďalšie trhy.
Automobilka síce ponúkne modely rôznych veľkostí, no vyzerá to tak, že sa sústredí najmä na SUV, ktoré sú momentálne mimoriadne obľúbené. Ponuka by mala zahŕňať minimálne 2 SUV elektromobily strednej veľkosti a jedno veľké SUV s tromi radmi sedadiel. Konkrétnejšie špecifikácie pripravovaných vozidiel zatiaľ nepoznáme, Honda toho veľa neprezradila.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Volkswagen Tayron oficiálne: Plug-in hybrid s DC nabíjaním a elektrickým dojazdom viac ako 100 km
- Škoda pre pomalšie predaje elektromobilov ruší záväzok ukončenia predaja spaľovacích modelov
- Renault Embleme: Nový hybrid batériového a vodíkového elektromobilu
Momentálne sú to len bežne PR veci typu, že sa zapracuje na softvéri, vozidlá ponúknu “vynikajúci” výkon, nízku spotrebu, ľahké batérie s vysokou hustotou energie či vynikajúcu aerodynamiku. Cieľom je tiež maximalizovať priestor vo vnútri, čo chce automobilka dosiahnuť novou elektrickou platformou s podlahou umiestnenou naozaj nízko. Zabezpečiť to má tenšia batéria, ktorá bude umiestnená v podlahe.
Zadný náhon aj štvorkolka, prepracovaný softvér
Pozitívne je, že platforma by mala byť postavená tak, že základom bude pohon zadných kolies, pričom elektromotor vzadu by mal mať výkon 180 kW (pravdepodobne bude rovnaký naprieč celým portfóliom). Štvorkolky dostanú navyše ešte 50 kW elektromotor vpredu. Kryt batérie má byť o 6 percent tenší pri zachovaní minimálne rovnakej bezpečnosti. Veľmi dobre znie aj informácia o tom, že Honda sa snaží optimalizovať batériu tak, aby sa jej kapacita po 10 rokoch používania neznížila o viac ako 10 percent.
Prepracovaný bude aj termálny manažment, ktorý by mal pomôcť k nižšej spotrebe, a zároveň nižšej degradácii batérie. V základnej výbave každého vozidla by malo byť aj tepelné čerpadlo. V rámci softvéru by mal byť vyvinutý nový operačný systém a k dispozícii budú aj kamery a LiDAR senzory, ktoré majú zabezpečiť autonómnu jazdu tretej úrovne.
Portál Insideevs si už dokonca vyskúšal jazdu na dvoch prototypoch, ktoré však majú od finálnych kusov ešte poriadne ďaleko. Jeden z nich bol postavený na modeli CR-V, druhý na Accorde. Dizajn vozidiel tak stále zostáva zahalený pod rúškom tamojstva, no nejaké prvé dojmy predsalen existujú, najmä z pohonu, ktorý mali už tieto vozidlá z pripravovanej generácie. 180 kW na zadnej náprave a 50 kW na prednej síce na prvý pohľad nepôsobí ako vysoké číslo, no autá boli vraj mimoriadne svižné a rýchle.