Čoraz viac automobiliek postupne ohlasuje prechod na výrobu čisto elektrických vozidiel. Len nedávno sa k nim pomerne prekvapivo pripojil aj výrobca luxusný vozidiel Rolls-Royce a aktuálne svoje plány v tejto oblasti opätovne približuje aj Honda.
Japonský výrobca vozidiel plánuje v horizonte najbližších piatich rokov na trh uviesť až 10 nových elektrických modelov. S celkovou úpravou svojej výrobnej stratégie pritom začne v Číne, odkiaľ chce posilnenú elektrickú ponuku postupne exportovať na ďalšie trhy.
Vstupná brána pre novú stratégiu
Práve na čínskom trhu, ktorý je z pohľadu automobilového segmentu najväčším, bude od roku 2030 predávať len čisto elektrické vozidlá. Do predaja od tohto termínu v Číne neuvedie žiadne modely so spaľovacím motorom. Vyzerá to tak, že najväčší automobilový trh bude vstupnou bránou prerodu Hondy.
Automobilka ešte koncom apríla oznámila, že od roku 2040 chce mať vo svojej ponuke už len elektrické vozidlá. Do roku 2030 plánuje elektrifikovať 40% ponuky, a počas ďalších piatich rokov má tento podiel narásť až na 80%. Svoj ambiciózny plán podľa najnovších informácií začne rozbiehať v spomínanej Číne a postupne ho rozšíri aj na ďalšie trhy.
Svoje nové elektrické vozidlá bude na čínskom trhu predávať pod značkou “e:N Series”. Medzi prvé takéto modely majú spadať elektrické vozidlá e:NS1 a e:NP1. To, či bude rovnaké názvoslovie používať aj pre ďalšie trhy zatiaľ nie je známe.
Obrovský trh so silnou konkurenciou
Elektrickým modelom sa na čínskom trhu momentálne darí veľmi dobre. Ako upozorňuje portál InsideEVs, predaje batériových elektromobilov a plug-in hybridov vykazujú markantný rast. V septembri 2021 dokonca poskočili o 202%. Ružovú budúcnosť segmentu predpovedajú aj analytické spoločnosti, ktoré odhadujú, že elektrické vozidlá budú v roku 2030 v rámci Číny tvoriť až 70% z predajov nových áut.
Napriek tomu všetkému to Honda nebude mať ľahké. Konkurencia je na čínskom trhu poriadne ostrá. Svoje veľké plány v oblasti elektromobility tu majú aj ďalšie automobilky zvučných mien. Toyota, Nissan, Tesla či dvojica NIO a Xpeng, každý z nich si chce ukrojiť čo najväčšiu časť trhového koláča.