MojElektromobil

Slovenské zastúpenie automobilky Honda potvrdilo plánovaný predaj svojho mestského elektromobilu Honda e, ktorý sa do predaja na našom trhu dostane počas júna 2020. Zverejnené boli aj oficiálne cenníkové ceny tohto vozidla. Honda e bude v základnej verzii predávaná za 34 990 €. Cena verzie Honda e Advance so 16-palcovými alebo 17-palcovými kolesami za 37 990 €.

Rozdielom medzi modelom Honda e a Honda e Advance je primárne vo výkone elektromotora, ktorý má v základnej verzii výkon 100 kW, respektíve 136 koní. V prípade verzie e Advance je to 113 kW a 154 koní. Maximálna rýchlosť je uvádzaná zhodne na 145 km/h, modely e Advance však majú lepšie zrýchlenie, kedy to z 0 na 100 km/h dajú za 8,3 sekundy oproti 9,5 sekundám základnej verzie. Honda e ponúka zadný náhon.

Batéria s kapacitou 35,5 kWh (z toho 32 kWh použiteľných) poskytuje pri základnom modeli Honda e dojazd 222 km (WLTP), zatiaľ čo model Honda e Advance so 17-palcovými kolesami dosahuje dojazd 210 km (WLTP). Výrobca uvádza, že batériu je možné nabiť na 80 % už za 30 minút rýchleho nabíjania – maximom je 50 kW výkon na DC nabíjačkách (CCS). Palubná AC nabíjačka je iba jednofázová s výkonom 6,6 kW. Akumulátor je podľa potreby chladený a zahrievaný vodou, aby sa udržal optimálny tepelný stav.

Honda e Advance podľa cenníka oproti základu za doplatok 3000 € ponúka:

  • systém pre elimináciu mŕtveho uhla 
  • upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku
  • vyhrievaný volant
  • vnútorné spätné zrkadlo s projekciou cez kameru
  • audio systém 8 reproduktorov (376 W) – Premium Audio namiesto systému 6 reproduktorov (180 W)

Honda svoju novinku označuje za “stelesnenie vízie značky pre jednoduchosť mestskej mobility”, nakoľko má ísť o model od základov navrhnutý tak, aby poskytoval dokonalý komplex pre moderné mestské prostredie. Ďalej je vyzdvihovaný čistý a minimalistický, no zároveň nekompromisný a funkčný vzhľad.

Výkonný elektrický motor, kompaktné proporcie, polomer otáčania 4,3 m, rozloženie hmotnosti 50:50 a nízke ťažisko sú kombináciou dodávajúcou vozu športový a dynamický charakter. K dispozícii je funkcia “Single Pedal Control” aj dva režimy jazdy – normálny pre pokojnú kultivovanú jazdu mestom a športový, so zvýšenou citlivosťou a odozvou pedálov.

Plno technológií pre bezpečnosť aj zábavu

Honda v súvislosti s novým elektromobilom spomína zjednodušenie technológií zameraných na používateľa. Prístup k nim je možný prostredníctvom dvoch dotykových displejov, umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant alebo pomocou aplikácie pre smartfóny My Honda +. Medzi technológie patrí aj takzvaný “digitálny kľúč”, ktorý umožňuje bezpečný prístup k automobilu prostredníctvom smartfónu.

O zvýšenú bezpečnosť posádky sa má starať napríklad aj kamerový systém bočných spätných zrkadiel (SCMS), ktorý tradičné bočné spätné zrkadlá nahrádza kompaktnými kamerami s prenosom živého obrazu na dve šesťpalcové obrazovky vo vozidle v reálnom čase.

Ďalej ide o prvky ako ovládanie škrtiacej klapky na zmiernenie následkov zrážky, funkcia núdzového brzdenia pri nízkej rýchlosti či systém oznámenia pohybu vpredu stojaceho vozidla.

Praktickou novou funkciou je parkovací pilot Honda, ktorý vodiča podporuje monitorovaním parkovacích miest a na obrazovkách HMI zvýraznením vhodnej polohy na začatie asistovaného parkovania.

Okrem celého zástupu bezpečnostných technológií sa niečo ušlo aj pasažierom. Okrem pripojenia Bluetooth sú pod stredovou konzolou k dispozícii viaceré vstupy na pripojenie, ktoré uľahčujú nabíjanie a pripojenie zariadení. Patria sem HDMI, 12 V napájanie a dokonca aj 230 V (maximálne 1500 W) sieťová zásuvka. K dispozícii sú aj dva USB porty pre cestujúcich vpredu a ďalšie dva vzadu.

Batožinový priestor má pri zdvihnutých zadných sedadlách objem 171 litrov (VDA), pokiaľ sa však sklopia na rovnakú úroveň ako podlaha, vytvára sa tým maximálny úložný priestor 861 litrov.

Od konceptu až po reálny produkt

Honda e sa prvýkrát objavila v roku 2017 v koncepčnej podobe ako „Urban EV“. Nasledoval model Honda e Prototype, takmer pripravený na výrobu, ktorý na ženevskom autosalóne v roku 2019 získal medzinárodné uznanie. Automobil pripravený na výrobu mal svoju úplnú globálnu premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2019.

Človek si už môže vyberať

Keď sa pozrieme na predajnú cenu, ktorá začína na 34 990 €, zistíme, že pri tomto finančnom objeme si už človek môže poriadne vyberať. Konkurentmi pre mestský elektromobil od Hondy vyzerajú byť napríklad Peugeot e-208 (od 28 990 €), Renault ZOE (od 31 900 €) či napríklad aj Hyundai Kona Electric (od 37 390 €) s nezanedbateľne lepším dojazdom. Pre tých, ktorí do mesta hľadajú niečo kompaktnejšie je tu zase napríklad Smart EQ (od 22 726 €).

Pri výbere elektromobilu pre jazdu primárne v meste samozrejme zaváži množstvo faktorov, no stále platí že pri hranici 35 000 € je ponuka dosť široká. Honda e môže záujemcov osloviť najmä svojím imidžom, a to ako v exteriéri, tak v interiéri vozidla.

29. januára 2020
Zdroj: TS

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

7 odpovedí na “Honda e mieri do predaja aj na Slovensku: Poznáme cenu a dostupnosť”

  1. Bohužiaľ, je to nanič auto, drahé a v porovnaní s ostanými EV nič moc. Azda jediná vec, ktorá je zaujímavá – prístrojový panel. Inak to bude predajný prepadák.

    • Zaujímavá vec je zadný náhon. Bol by som zvedavý, ako sa s tým dá driftovať, či to stabilizačný systém dovolí.

      • Kazdy spravny bateriovy elektromobil ma zadny nahon, alebo pri stvorkolke primarny zadny nahon. Elektromobily prerobene zo spalovakov mavaju predny nahon. Ak bol elektromobil od zaciatku vyvijany len ako bateriovy elektromobil, tak ma spravidla zadny nahon. Protipreklzovy alebo iny stabilizacny system sa na vecsine EV da vypnut. Kedze krutiaci moment elektromobilov je hlavne v malych otackach kolies podstatne vecsi ako u spalovakov, je jazda elektronickych vychytavok velmi zabavna a na snehu niekedy aj nevyhnutna. Krutiaci moment motora EV je samozrejme pri malych rychlostiach aj tak elektronicky obmedzeny, pretoze kolesa by pri neopatrnom pouzivani preklzovali aj na suchom asfalte.

        • Spravidla nie je vždy. Nissan Leaf, Chevrolet Bolt, Kia Niro, Kia Soul, VW e-golf, VW e-Up, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq …
          Môžeš namietať, že väčšina bola konštruovaná, ako ICE, ale tak to v tomto prechodnom čase jednoducho je. Mimochodom Smart bol aj spalovak so zadným pohonom a je aj elektrický so zadným pohonom. Čo si tým myslel „pri stvorkolke primarny zadny nahon“? To nemá Haldex spojku.

          • Vsetky, co si spominal, aj Leaf, su prerobene spalovaky. No da sa to chapat..- nizsia cena vyvoja, jestvujuce masovo vyrabane komponenty. Nove EV su vsetko RWD alebo AWD – i3 od BMW, VW ID.3, Jag i-pace, P. Taycan, vsetky tesly a tiez tu spominana Honda-e. Primarnym zadnym nahonom som myslel fakt, ze ked ma EV nahon na obe napravy a existuje aj verzia s nahonom na jednu napravu, tak je to zadna. V EV samozrejme nie su ziadne spojky ani prevodovky (resp. su- len s jednym prevodom – az na vynimky – Taycan a niektore formule-e).

  2. Nejake vychytavky tam vidim, ale ak Citigo stoji (stalo) 18000 eur s cca rovnako velkou bateriou, vacsim kufrom a vacsim dojazdom … tak cena tejto Hondy je PORIADNE prestrelena.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+