Japonská automobilka Honda sa v rámci vývoja svojich elektrických modelov sústredí aj na ich rýchle nabíjanie. Chce, aby jej elektromobily boli schopné získať dojazd 240 km za 15 minút nabíjania. Má sa tak stať do roku 2022.
Automobilka Honda tiež reaguje na trendy v automobilov priemysle, preto sa v pomerne blízkej dobe chystá uviesť na trh minimálne 2 elektromobily. V roku 2019 príde na trh malé mestské vozidlo Urban EV, ktoré by malo nasledovať športové kupé Sports EV. Uvedomuje si však, že ich úspech závisí do značnej miery aj od rýchlosti nabíjania, pretože konkurencia nelení ani v tejto oblasti.
Veď spoločný podnik automobiliek BMW, Mercedes-Benz, Audi, Porsche a Ford, Ionity, vybuduje v Európe sieť ultranabíjačiek s výkonom až 350 kW, pričom ich modely budú podporovať nabíjanie na týchto staniciach v plnom rozsahu. Porsche uvádza, že jeho pripravovaný elektromobil Mission E s dojazdom 500 km bude možné nabiť na 80 % len za 15 minút. Podobnú konkurenčnú výhodu má už teraz spoločnosť Tesla, ktorá prevádzkuje pre svojich zákazníkov sieť nabíjačiek Supercharger, ktoré majú výkon 120 až 135 kW, pričom chystá oveľa výkonnejšie nabíjacie stanice. Honda tak v podstate ani nemá na výber, ak to s elektromobilmi myslí naozaj vážne.
Zhruba polovičná doba nabíjania
V súčasnosti je štandardom rýchlonabíjanie, v rámci ktorého je možné nabiť mestské typy elektromobilov (Leaf 1, VW e-up…) na 80 % kapacity zhruba za 30 minút. Honda tak chce skrátiť tento čas o viac ako polovicu, keďže hovorí o získaní dojazdu 240 km za 15 minút nabíjania. Elektromobily od Hondy budú pravdepodobne podporovať nabíjanie prostredníctvom japonského štandardu CHAdeMO. Stanice tohto typu majú nabíjací výkon okolo 50 kW. Pripravuje sa však nová generácia s výkonom 150 kW, takže s infraštruktúra pre takéto rýchlonabíjanie by nemala byť problémom.
Záležať bude teda hlavne na implementácii podpory rýchlonabíjania v rámci palubnej nabíjacej jednotky vo vozidlách Honda. Japonská automobilka hovorí, že dôležité bude nájsť po technologickej stránke vhodnú batériu. Tá by mala byť schopná nabíjania prúdom, ktorý je 4-násobne vyšší ako kapacita batérie, teda rovnako ako batérie SCiB a zároveň má dodatočnú energetickú hustotu kvôli vysokému dojazdu.
Zdroj: Nikkei cez insideevs.com