MojElektromobil

Japonské automobilky Honda a Nissan spájajú sily. Rozhodli sa pracovať na fúzii, ktorá by vytvorila tretieho najväčšieho výrobcu automobilov na svete podľa tržieb. Spoločnosti uviedli, že podpísali memorandum o porozumení. Na tému upozornil portál abcnews.

Japonské automobilky začínajú zaostávať v elektromobilite

Japonské automobilky majú vo všeobecnosti dlhú históriu a sú povestné svojou kvalitou, no v oblasti elektromobility im akosi ušiel vlak. Za svojimi najväčšími rivalmi zaostávajú a snažia sa znížiť náklady a dohnať stratený čas. Do popredia sa ženú najmä čínske automobilky, ako napríklad BYD.

Nemali by ste prehliadnuť:

Honda a Nissan sa pokúsia zjednotiť svoje operácie pod spoločnú holdingovú spoločnosť. Cieľom je uzavrieť formálnu dohodu o zlúčení do júna a dokončiť transakciu a uviesť holdingovú spoločnosť na tokijskú burzu do augusta 2026. Aspoň takto to tvrdí prezident Hondy, Toshihiro Mibe.

Spolupráca prinesie elektromobily novej generácie

Výsledkom tejto fúzie môže byť gigant v hodnote viac ako 50 miliárd dolárov. Honda, Nissan a Mitsubishi budú spoločne približne rovnako veľkí ako Toyota Motor Corp, prípadne Volkswagen Group. Správy o možnej fúzii sa objavili začiatkom decembra 2024, pričom nepotvrdené správy hovorili, že spojiť s Nissanom sa chcela aj spoločnosť Foxconn, a to kúpou časti akcií.

Nissan Leaf e+

Nissan, Honda a Mitsubishi sa už dávnejšie dohodli na zdieľaní komponentov pre elektromobily, najmä batérií, a na spoločnom výskume softvéru pre autonómne riadenie. Nissan má dlhoročnú skúsenosti s výrobou batérií aj elektromobilov, spomenúť môžeme ešte donedávna najpredávanejší elektromobil na svete – Nissan Leaf. Honde by to mohlo pomôcť pri vývoji vlastných elektromobilov a hybridov ďalšej generácie.

Náš tip
Nabíjanie elektromobilov: Prehľad služieb od automobiliek aj nabíjanie pri obchodoch
31. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+