V poslednej dobe automobilky postupne prechádzajú aj na výrobu elektrických modelov. Predsa len sa napríklad v takej Európe má zakázať predaj vozidiel so spaľovacími motormi už v roku 2035. Jednou z posledných automobiliek, ktorá vstúpi na trh s elektromobilmi je aj japonská Honda. Tá príde začiatkom budúceho roka so svojim najnovším modelom, ktorý dostal názov Honda Prologue, informuje Electrek.
Už názov Prologue symbolizuje začiatok niečoho nového – novej éry spoločnosti Honda. Už takto pred rokom prvýkrát spoločnosť ukázala tento model svetu. Spolupracovala na ňom so spoločnosťou General Motors a predpokladá, že s nim spustí revolúciu. Minimálne v Spojených štátoch. V oficiálnom videu nám spoločnosť po prvýkrát predstavila väčšinu potrebných informácií a parametrov o vozidle.
Môžeme očakávať, že jeho základná verzia by sa mala začať predávať už niekde okolo 40 000 dolárov (37 750 €). Keď sme už pri verziách, k dostupnosti by mali byť hneď dve výkonnostné verzie. Na výber dostanú zákazníci z verzie s jednym motorom alebo dvoma motormi a lepším dojazdom.
3 displeje a služby Google
Jedným z najväčších vylepšení podľa spoločnosti má byť najmä celkové odpruženie vozidla. To má pôsobiť prémiovým no zároveň športovým dojmom. Dizajnovo sa vozidlo radí k tým jednoduchším s nie veľmi výraznými tvarmi, no za to veľmi moderným vzhľadom. Vo vnútri nájdem dvojúrovňovú stredovú konzolu s množstvom odkladacieho priestoru, držiakmi na poháre či bezdrôtovou nabíjačkou.
Novinka príde aj v troch výbavách, a to EX, Touring a Elite. Podľa toho si viete určiť, čo všetko sa vo vozidle má nachádzať. Infotainment systém tvoria 3 displeje – hlavný displej infotainmentu, displej vodiča a head-up displej. Hlavný dostal uhlopriečku 11,3″ a podporu Apple CarPlay a Android Auto. Už vo svojom jadre má zabudované služby od Google, ako napríklad hlasového asistenta či Google Mapy.
Batériu s kapacitou 85 kWh dokážete dobiť maximálnym výkonom až 155 kW. Vo verzii Elite ponúka vozidlo celkový výkon 288 koní a 450 Nm krútiaceho momentu. Tento model odštartuje elektrickú éru značky a my sa ho už nevieme dočkať.