MojElektromobil

Neviete sa rozhodnúť medzi elektromobilom, hybridom alebo plug-in hybridom? Hybridné vozidlá sú vybavené spaľovacím motorom, ktorý je doplnený aj elektrickým pohonom. Obyčajné hybridy z elektrickej siete nedobijete, no sú tu aj plug-in hybridné vozidlá. Ak chcete naplno využiť potenciál plug-in hybridného vozidla, musíte ho aj nabíjať, či už na nabíjacej stanici alebo vo vlastnej garáži. Tému spracoval portál InsideEVs, ktorý v priebehu dvoch týždňov otestoval hybrid a plug-in hybrid rovnakého modelu značky Lexus.

Lexus RX500h

Cestovanie v meste, teda opakovaný rozbeh a zastavenie môže byť častokrát veľmi nákladné hlavne pri pohľade na spotrebu paliva. Ekonomickejším riešením preto môže byť práve kúpa hybridného vozidla s elektrickým pohonom, ktorý sa pomáha pri rozbiehaní, rýchlej akcelerácii či dokáže úplne poháňať vozidlo pri pomalej jazde. Jedným z testovaných vozidiel bol práve Lexus RX500h, ktorého cena sa na slovenskom trhu začína na 74 900 €.

Lexus RX500h
Lexus RX500h | Zdroj: InsideEVs.com

Tento hybrid je vybavený 2,4-litrovým štvorvalcovým benzínovým turbomotorom, ktorý spolu s dvojicou elektrických motorov produkuje maximálny výkon 371 koní. Batéria s kapacitou 1,6 kWh ešte luxusnému SUV pridáva na hmotnosti, ktorá sa pohybuje tesne pod hranicou 2 200 kilogramov. Výrobca uvádza kombinovaný dojazd takmer 430 kilometrov, no to samozrejme závisí od spôsobu jazdy.

 interier
Lexus RX500h – Interiér | Zdroj: InsideEVs.com

Kvôli vysokej hmotnosti totiž 2,4-litrový motor dokáže spotrebovať až 9 litrov paliva na 100 kilometrov. Priemerná spotreba bola vyrátaná po prejdení takmer 230 kilometrov na cestách v meste aj mimo mesta. Pri pohľade na veľkosť a hmotnosť vozidla to nie je až také drastické, no v porovnaní SUV modelmi od konkurencie je spotreba o niečo vyššia.

Lexus RX450h+ PHEV

Pre majiteľov, ktorým neprekáža občasné nabíjanie batérie je tu práve aj nami testovaný Lexus RX450h+ PHEV. Jeho cena sa na slovenskom trhu začína na 81 900 €, no po dokúpení doplnkovej výbavy sa cena bez problémov dokáže vyšplhať aj nad hranicu 100 000 €. Kombinovaný výkon elektromotorov a štvorvalcového benzínového motora je 306 koní.

test Lexus RG 450h+
Lexus RX450h+

Hmotnosť tohto SUV modelu je aj kvôli väčšej 18,1 kWh batérií nezanedbateľných 2 780 kilogramov. Čisto elektrický dojazd je veľmi individuálny, no pri pokojnej jazde z batérie dokážete prejsť takmer 70 km. Doba nabíjania je pri nabíjacom výkone 7 kW približne 2 a pol hodiny. Čas nabíjania sa nedá veľmi zredukovať, keďže na rozdiel od niektorých nemeckých výrobcov (nové PHEV od Mercedes-Benz, či Volkswagen Group) nepodporuje rýchle nabíjanie.

Mohlo by vás zaujímať: 

 

Lexus RX450h+
Lexus RX450h+ – Interiér

Treba však brať do úvahy, že batéria sa nikdy úplne nevybije, keďže sa počas jazdy automaticky dobíja počas brzdenia. Pri nepravidelnom nabíjaní sa aj napriek vysokej hmotnosti vozidla dokáže vďaka elektromotoru znížiť spotreba na necelých 6 l / 100 km. V prípade dostupnosti nabíjacej stanice a pri pravidelnom nabíjaní dokážete znížiť spotrebu na menej ako 4 l / 100 km.

Oplatí sa teda investovať do plug-in hybridu dobíjateľného z elektrickej siete? Ak vám neprekáža občasné nabíjanie alebo máte možnosť nabíjať priamo doma či v práci, určite by ste to mali zvážiť. Hybridný model je síce o niečo lacnejší aj výkonnejší, no treba však brať do úvahy jeho pomerne vysokú spotrebu. Lexus má však svoju špecifickú cieľovú skupinu zákazníkov. U niektorých konkurenčných výrobcov by ste si podobné SUV pravdepodobne mohli kúpiť aj oveľa lacnejšie.

Náš tip
Nabíjanie elektromobilov ako potenciál biznisu. Doba čakania, ktorá zarába
27. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+