MojElektromobil

Elektrické autá sme si zamilovali z viacerých dôvodov, a to napríklad pre skvelé jazdné vlastnosti či vysoký výkon už od prvých otáčok. S akýmkoľvek bežným elektrickým autom dokážete na semaforoch tromfnúť drvivú väčšinu vozidiel so spaľovacím motorom. Nepotrebujete na to ani výkon stoviek kilowattov, no austrálska firma HyperPower predstavila motor, ktorý sa pýši výkonom až 1 megawatt. Upozornil na to web Caradvice.

Využiť sa dá nielen v autách

Firma dala motoru označenie QFM-360-X a je výsledkom ich dlhodobej práce: “Je to výsledok snahy v rámci mojej kariéry a výrazný medzník práce nášho tímu, mať X-series prototyp vo výrobe.”, zdôrazňuje vedúci šéf HyperPower, Michael Fragomeni. Pozitívnou správou je, že takto výkonný motor nie je určený iba pre špecifické využitie, alebo naopak, iba pre bežné automobily.

Výrobca vidí využitie hneď vo viacerých odvetviach, a to napríklad v metre či vysoko-rýchlostných železniciach, kde je kľúčová spoľahlivosť a jednoduchá údržba. Takéto široké využitie je možné aj vďaka jeho pozitívnym vlastnostiam. Motor je široký iba 43 centimetrov a bez problémov sa dá jeho výkon kombinovať. Maximálne sa však dá spoločne zapojiť desať kusov.

Z 0 na 200 km/h pod jednu sekundu

Firma EV racing, ktorú taktiež vlastní Michael Fragomeni, už vložila štyri tieto motory do drag race vozidla. Získali tak výkon o sile 4 000 kW, pričom pri teste namerali zaujímavé hodnoty: z 0 na 200 km/h sa dostali za 0,8 sekundy, 400 km/h za 2,9 sekundy a 530 km/h za 3,7 sekundy. Tím sa snaží prekonať osem svetových rekordov, a to vrátane dosiahnutia rýchlosti 612 km/h.

Už ste videli drag race s cúvajúcim Mercedesom AMG GT R proti miniatúrnemu Renault Twizy? Víťaz vás asi neprekvapí.

9. apríla 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+