MojElektromobil

Pre elektromobily je efektívne využívanie elektrickej energie veľmi dôležité. Koncernové automobilky Hyundai a KIA predstavili nové tepelné čerpadlo, ktoré dokáže lepšie využívať odpadové teplo z rôznych častí systému. Píše KIA v oficiálnej správe.

Tepelné čerpadlo dokáže výrazným spôsobom ušetriť cennú elektrickú energiu v batérii počas chladných mesiacov a v zime. Vie to nielen každý majiteľ elektromobilu, ale taktiež tí, ktorí dali prednosť tepelnému čerpadlu aj v domácnostiach. Zatiaľ čo ale doma ide hlavne o výrazné zníženie nákladov, v elektrických autách ide o cenný dojazd. Aj v našich testoch sme si dôležitosť tepelného čerpadla overili. Obe automobilky využívajú tepelné čerpadlá vo svojich vozidlách už niekoľko rokov a aj vďaka tomu sa zaraďujú medzi najviac efektívne.

Tesla sa efektivitu áut snaží zlepšovať neustále a potvrdili to aj novými riešeniami. Vďaka súčiastke octovalve dokážu využívať odpadové teplo aj z vysokonapäťovej batérie. Podobne na to ide aj KIA a Hyundai s ich novým systémom tepelného čerpadla. Ich tepelné čerpadlo dokáže už teraz využiť teplo z elektrických modulov, vrátane motora, meničov a palubnej nabíjačky. V novej verzii ale do tohto zoznamu doplnili aj batériu a časom ho môžu rozšíriť o akýkoľvek zdroj odpadového tepla.

Náš tip
Bjorn Nyland otestoval spotrebu Model 3, e-Niro a ID.3 v extrémnej zime

Automobilka zároveň upozorňuje na rozdiely vo vzduchom a vodou chladenej batérii. Vodné chladenie umožňuje využiť tenšie hadičky, vďaka čomu dokážu získať až 35 percent viac miesta pre batérie. Ministerstvo životného prostredia Kórei uvádza, že pri -7 stupňoch si KIA e-Niro dokázala udržať 90 % svojho štandardného dojazdu vďaka využitiu technológie tepelného čerpadla.

 

9. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+