Hyundai pripravuje novú koncepciu pohonného systému pre elektromobily. Novinka pod názvom “Uni Wheel” má byť vhodná pre osobné, ako aj úžitkové vozidlá. Nový prístup ku konštrukcii pohonného systému sľubuje viacero výhod. Pritom má byť “univerzálne prispôsobiteľný” pre všetky typy elektromobilov. Téme sa venoval portál Electrek.
Okrem klasického zlepšenia výkonu, jazdných vlastností a efektivity, s čím je spojené aj predĺženie dojazdu elektrických modelov, sa spomína aj možnosť získať viac priestoru v interiéru, ktorý môže byť využitý pre zvýšenie pohodlia posádky.
Možnosť pre “získanie väčšieho vnútorného priestoru” má vychádzať zo skutočnosti, že nová koncepcia pohonného systému umožňuje použitie skutočne plochej podlahy vozidla. Túto vlastnosť tradične ovplyvňuje osadenie pomerne rozmernej batérie.
Uni Wheel vyzerá byť komplexný technickým riešením, ktoré úplne prekopáva princípy tradičného pohonného ústrojenstva. Vo veľmi zjednodušenej forme ale ide o to, že niektoré komponenty hnacej sústavy sú v kompaktnejšom prevedení integrované priamo do jednotlivých kolies.
Elektromotor je pritom rozdelený na menšie kompaktné jednotky pre každé koleso. V praxi tak dochádza k zmenšeniu priestoru, ktorý zaberajú prvky pohonného ústrojenstva. To znamená, že zostáva viac miesta napríklad pre rozšírenie interiéru, osadenie väčšej batérie, a podobne. Rozdiel najlepšie demonštruje oficiálne video.
Informácie o novom koncepte pohonného systému priniesol koncern Hyundai Motor Company v tlačovej správe. Nateraz ale chýbajú podrobnosti o tom, kedy by sa mohol dočkať reálneho nasadenia do výroby.
Novinka má podľa koncernu obrovský potenciál priniesť revolúciu do konštrukčných riešení v oblasti mobility, no momentálne chýbajú akékoľvek konkrétne informácie o prezentovaných zlepšeniach. Preto nie je známe, či riešenie môže priniesť zlepšenia v jednotkách percent alebo či pôjde o skutočne “revolučné riešenie”, ktoré elektromobily posunie na novú úroveň.