MojElektromobil

Hyundai predstavil osobnú elektrickú kolobežku s dojazdom 20 km. Model vychádza z konceptu predstaveného na technologickej výstave v Las Vegas CES 2017.

Pohon zadného kolesa

Osobná kolobežka od Hyundai Motor Group sa môže pochváliť pohonom zadného kolesa, čím zvyšuje bezpečnosť a stabilitu. Bezpečnosť zvyšujú aj predné a zadné svetlá kolobežky.

Kolobežka Hyundai

Batéria má kapacitu 10,5 mAh a dosiahne max. rýchlosť 20 km/h. Pre porovnanie, e-kolobežka Xiaomi Mi M365 má dojazd 25 km, maximálnu rýchlosť 25 km/h a pohon predného kolesa. Veľký rozdiel je však vo váhe. Kolobežka Xiaomi váži 12,5 kg, pričom tá od Hyundai len 7,7 kg.

Čistá mobilita pre mladých

E-kolobežka Hyundai má zabezpečovať jazdu na tzv. “poslednú míľu”, teda na dopravenie sa na konkrétne miesto v centre miest, kde je ťažké alebo nemožné zaparkovať autom. Po pripevnení na vozidlo sa kolobežka automaticky nabíja pomocou elektriny vyrobenej autom počas jazdy.

Toto je osobná kolobežka namontovaná na vozidle, ktorá by mohla b súčasťou budúcich vozidiel skupiny Hyundai Motor Group. Chceme, aby životy našich zákazníkov boli čo najjednoduchšie a najpríjemnejšie. Naša osobná elektrická kolobežka robí radosť z jazdy na prvej a poslednej míle a zároveň pomáhznižovať dopravnépchy a emisie v centrách miest,povedal šéf robotického tímu Hyundai.

V budúcnosti chce Hyundai kolobežky ešte vybaviť rekuperatívnym brzdením, čo môže zvýšiť jej dojazd o 7 %. Okrem Hyundai sa do biznisu s e-kolobežkami pustili automobilky Audi, Seat alebo Ford, ktorý kúpil výrobcu Spin. Trendy zistené spoločnosťou McKinsey & Company hovoria, že trh “mobility na poslednú míľu” do roku 2030 narastie na 500 miliárd USD.

Zložená e-kolobežka Hyundai

1. septembra 2019
Zdroj: Hyundai Slovensko

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+