Hyundai patrí jednoznačne medzi najpokrokovejšie automobilky na svete. Za krátky čas dosiahol to, čo sa iným nepodarilo ani za dvojnásobný čas. Už dlhšie ponúka viacero elektromobilov či plug-in hybridných vozidiel, ktoré si získali srdcia mnohých majiteľov týchto modelov.
My sme mali možnosť otestovať najnovší Hyundai Kona Electric a musíme povedať, že sa nám veľmi páčil. Efektivita, ktorú automobilka pri tomto modeli dosiahla, je neuveriteľná. Aj po otestovaní dvakrát drahších elektromobilov s väčšími batériami, by sme sa rozhodli práve pre Konu. Hlavným dôvodom by bol jednoznačne neporovnateľne lepší dojazd.
Automobilka však nechce zaspať na vavrínoch a plánuje v nastolenom trende pokračovať. Hyundai začína novú kampaň, ktorá si zakladá na silnom základe na poli elektromobility, kde patrí medzi lídrov a chce ním byť aj v budúcnosti.
“Keď Hyundai vstúpil koncom sedemdesiatych rokov na európsky trh, pozadie spoločnosti bolo všeobecne neznáme. Dalo by sa povedať, že sme sa poriadne nepredstavili.” Vysvetľuje Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident marketingu spoločnosti Hyundai Motor Europe.
Od nováčika až po lídra
Spoločnosť Hyundai Engineering and Construction Company bola založená v roku 1947. Po oslobodení Južnej Kórei v roku 1945 bola spoločnosti udelená zákazka na rozvoj dopravnej infraštruktúry v krajine. Hyundai sa stal silným hnacím motorom mobilizácie celého národa.
V roku 1967 bola založená spoločnosť Hyundai Motor Company. V nasledujúcom roku bola dokončená výstavba továrne Ulsan, kde sa dodnes vyrába najviac automobilov na svete. Ročná výrobná kapacita tejto továrne je až 1,6 milióna kusov.
Po výstavbe továrne Ulsan sa spoločnosť rozhodla vyvinúť vlastný automobil s označením Pony. Tento automobil sa stal prvým sériovo vyrábaným vozidlom v Južnej Kórei. Následne spoločnosť investovala do nových technológií – do vodíka a elektromobility.
V roku 2016 bol predstavený IONIQ, prvý automobil, ktorý bol ponúkaný s tromi výrazne odlišnými elektrickými pohonnými jednotkami – hybrid, plug-in hybrid a čisté elektro.
Budúcnosť je ekologická
Nová kampaň s názvom Progress, ktorú sprevádza #BuducnostCaka, stavia na úspechoch značky, ktoré dosiahla za rekordný čas vďaka ochote riskovať a snahe udávať nové trendy. Hyundai momentálne ponúka jednu z najväčších flotíl elektrifikovaných automobilov, ktorá je doplnená o vodíkový model NEXO.
Spoločnosť Hyundai k tejto kampani pripravila zaujímavé minútové video, v ktorom sa objavia všetky dôležité modely značky. Nechýba legendárny Hyundai Pony, ale ani nové modely Tuscon, IONIQ a Kona.
Dôkazom, že Hyundai ide s dobou je aj prítomnosť funkcie Android Auto v najnovších modeloch. Vďaka tomu môžete jednoducho pripojiť svoj smartfón k infotainmentu vozidla pomocou kábla a dostanete sa do špeciálneho menu, ktoré je navrhnuté práve pre automobily. Pomocou dotykového displeja môžete následne využívať navigáciu, počúvať hudbu napríklad prostredníctvom Spotify, telefonovať a podobne.
Automobilka má aj smelé plány do budúcnosti, ktorú predstavuje už teraz. Zakladať si bude na ďalšom vývoji elektromobility a technológií s ňou spojených. Spoločnosť si uvedomuje, že aj takýmto spôsobom môže prispieť k čistejšiemu životnému prostrediu.
Všetky dôležité informácie sa dočítate na stránke www.hyundai.sk/buducnostcaka.
Tento článok vznikol v spolupráci s Hyundai.