Automobil Hyundai FE Fuel Cell concept, predstavený na autosalóne v Ženeve, je dôkazom, že vodíkový pohon stále žije. A nielen to, jeho technológia sa neustále zdokonaľuje. Koncept to potvrdzuje dojazdom 800 km, pričom do výroby by sa mal dostať už budúci rok.
Automobilka Hyundai nie je na poli vývoja a výroby automobilov poháňaných palivovými článkami na vodík žiadnym nováčikom. Veď na tomto ekologickom alternatívnom pohone pracuje už dve desaťročia. Vrcholom jej snaženia bol doteraz Hyundai ix35 Fuel Cell, ktorých jazdí v Európe zhruba 400 kusov.
Spoločnosť Hyundai Motor je členom novovzniknutej globálnej iniciatívy Hydrogen Council, ktorej cieľom je propagácia vývoja a komerčného využitia automobilov s pohonom na palivové články.
Dojazd zohľadňuje súčasnú vodíkovú infraštruktúru
Hyundai zúžitkoval svoje dlhoročné skúsenosti ohľadom vývoja palivových článkov. Výsledkom je o 20 % nižšia hmotnosť v porovnaní s dnešnými článkami. Taktiež sa vyznačujú o 10 % nižšou spotrebou a o 30 % vyššou energetickou hustotou, čo sa významným spôsobom podpísalo pod predĺženie reálneho dojazdu. Ten by mal byť v prípade automobilu Hyundai FE Fuel Cell až 800 km. To zodpovedá súčasnej obmedzenej infraštruktúre vodíkových čerpacích staníc. Voda, ktorá vzniká ako vedľajší produkt chemickej reakcie palivového článku, nebude vypúšťaná do ovzdušia. Použije sa na zvlhčovanie a filtrovanie vzduchu v kabíne.
Hyundai FE Fuel Cell concept sa môže pochváliť aj novými vyspelými asistenčnými technológiami, ktoré sú združené do systému Hyundai Smart Sense. Ďalšie inovácie sa dotkli pohodlia pasažierov. Vodíkový Hyundai obsahuje prenosné batérie, ktoré sú nabíjateľné z elektro-sústavy vozidla. Tie umožňujú napájanie ľubovolných zariadení pasažierov. Batožinový priestor integruje špeciálnu časť s nabíjacou zásuvkou na elektrickú kolobežku.
SÚVISIACE ČLÁNKY: AUTOSALÓN ŽENEVA 2017: ZHRNUTIE NOVINIEK Z OBLASTI ELEKTRICKÝCH A HYBRIDNÝCH VOZIDIEL
Produkčná verzia už na Olympiáde 2018 v Pchjongčchangu
Hyundai FE Fuel Cell concept nie je podľa automobilky len demonštráciou najmodernejších technológií. Štúdia vraj v mnohých ohľadoch ovplyvní podobu produkčného modelu. Koncept je jedným zo 14 vozidiel vyvíjaných v rámci programu ekologických vozidiel Hyundai. Jedným z nich je aj čerstvo predstavený Hyundai Ioniq Plug-in. Všetky plánované vozidlá budú uvedené na trh do roku 2020. FE Fuel Cell by sa však mal dostať do výroby už v roku 2018. Svetovú premiéru by si mohol odbiť na Zimnej Olympiáde 2018 v Pchjongčchangu.
Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: autoblog.com
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom