MojElektromobil

Automobilka Hyundai tento rok predstavila úplne nový model i20 s revolučným a ambicióznym dizajnom, ktorý vychádza z nového dizajnového jazyka značky s označením Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť). Novinka predstavuje tretiu generáciu úspešného vozidla značky Hyundai, ktoré sa prvý raz predstavilo v roku 2008. Vyrábať sa bude v európskom závode značky Hyundai, v tureckom meste Izmir.

Tretia generácia modelu i20 dostala okrem kompletne prepracovaného dizajnu exteriéru aj širokú paletu technologických vylepšení. Patria medzi ne dve 10,25-palcové obrazovky pozostávajúce z prístrojovej dosky a navigačného systému s dotykovou obrazovkou, pričom obe sú vizuálne zapracované do palubnej dosky.

Dizajnový koncept Sensuous Sportiness vychádza z prepojenia štyroch základných prvkov: proporcií, architektúry, štýlu a technológie. Zámerom tohto dizajnového smerovania je vytvoriť emotívnu hodnotu a dodať automobilom značky Hyundai nový výrazný vzhľad.

Štýlový charakter úplne nového modelu i20 umocňujú dynamicky vyzerajúci predný aj zadný nárazník, ako aj nová mriežka chladiča. Nový bočný pohľad ponúka energetické proporcie a klinovitý tvar, ktorý podčiarkuje výrazná bočná línia a výnimočné stvárnenie C-stĺpika.

Zároveň sa prepracovaný a nezameniteľný svetelný podpis stará o prepojenie bokov so zadnou časťou, pričom prispieva k širokému a rozhodnému postoju úplne nového modelu i20. Všetky prvky exteriéru tak potvrdzujú moderný vzhľad vozidla a vodičovi dodávajú prémiový pocit.

Úplne nový model i20 prichádza so širokým spektrom vylepšení interiéru, kde sa dizajnéri rozhodli priniesť estetické a technické riešenia. Súvisí s tým aj celkový vzdušný pocit, ktorým interiér pôsobí.

Dynamické proporcie úplne nového modelu i20 sa oproti predchádzajúcej generácii spájajú so širšou karosériou a s dlhším rázvorom. To prinieslo viac priestoru na sedenie pre cestujúcich vpredu aj vzadu.

Objem batožinového priestoru narástol o 25 litrov a na batožinu tak ponúka celkom 351 litrov. Okrem toho nižšia línia bokov a malé okienko za zadnými dverami znamenajú, že vodič má lepší výhľad do okolia.

Konektivita

Rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, teraz v ponuke aj v bezdrôtovej verzii, umožňujú zákazníkom zrkadlenie funkcií a aplikácií mobilných telefónov s operačnými systémami iOS a Android na stredovej obrazovke vozidla.

Konštruktérom sa navyše podarilo vizuálne spojiť novú 10,25-palcovú prístrojovú dosku a rovnako 10,25-palcovú stredovú dotykovú obrazovku. Dotyková obrazovka ponúka aj možnosť rozdelenia obrazu pre vyžívanie viacerých funkcií naraz.

konštruktérom podarilo vizuálne spojiť novú 10,25-palcovú prístrojovú dosku a rovnako 10,25-palcovú stredovú dotykovú obrazovku. Dotyková obrazovka ponúka aj možnosť rozdelenia obrazu pre vyžívanie viacerých funkcií naraz.

Vynovený model i20 je prvým vozidlom automobilky Hyundai v Európe, ktoré dostane prémiový audiosystém značky Bose. Osem reproduktorov vrátane subwoofera je vo vozidle strategicky rozmiestnených tak, aby zabezpečilo kvalitný hudobný zážitok.

Služby konektivity Bluelink Connected Car Services

Prítomná je aj technológia Hyundai Bluelink, ktorá ponúka širokú paletu online služieb označených ako Hyundai LIVE Services či služby na vzdialený prístup k vozidlu prostredníctvom aplikácie pre mobilné telefóny Bluelink. Služba Bluelink sa dodáva spolu s päťročným predplatným.

  • Služby Hyundai LIVE Services: dopravné informácie v reálnom čase od poskytovateľa TomTom, dostupnosť a ceny čerpacích staníc a parkovísk, informácie o rýchlostných kamerách či o aktuálnom počasí
  • Online hlasové povely: výkonné rozpoznávanie hlasových povelov (založené na cloude) s porozumením prirodzenej reči

Služby aplikácie Bluelink:

  • Nájdi moje vozidlo: vodič poľahky nájde svoje vozidlo v neznámom prostredí
  • Služby na diaľku: vodič môže zamknúť vozidlo na diaľku
  • Zaslanie cieľa do vozidla (POI): vyhľadanie zaujímavého miesta a jeho zaslanie do navigácie vozidla
  • Bezpečnosť: upozornenie na spustenie alarmu vozidla
  • Údržba: prijímanie informácií o vozidle (tlak v pneumatikách), informácie o jazde

Rozsiahla bezpečnostná výbava

Úplne nový model i20 prináša viacero nových bezpečnostných funkcií a celkovo je nabitý rôznorodými pomocnými technológiami. Hyundai dokonca uvádza, že niektoré z prvkov aktívnej bezpečnosti sa vo vozidlách segmentu B doteraz vôbec neobjavovali.

Inteligentný tempomat založený na navigačných údajoch Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), ktorý využíva navigačný systém úplne nového modelu i20 na predvídanie zákrut alebo roviniek a následne zvyšuje bezpečnosť jazdy prispôsobením rýchlosti vozidla.

Inteligentný asistent obmedzovača rýchlosti Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) vystríha vodiča pri rýchlej jazde a prekročení povolenej rýchlosti zvukovými a vizuálnymi znameniami. Pri spojení s manuálnym obmedzovačom rýchlosti dokáže ISLA automaticky prispôsobiť rýchlosť.

Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou Lane Following Assist (LFA) automaticky upraví riadenie, aby udržalo úplne nový model i20 uprostred jazdného pruhu.

Výstraha pred kolíziou s vozidlom v mŕtvom uhle Blind-spot Collision-avoidance Assist Warning (BCA) využíva radary na monitorovanie zadnej časti vozidla a pri odhalení ďalšieho vozidla spustí vizuálnu výstrahu vo vonkajších spätných zrkadlách. V prípade potreby dokáže BCA zabrzdiť motorom a vyhnúť sa kolízii, prípadne zmierniť jej následky.

Vylepšený predkolízny asistent Systém autonómneho núdzového brzdenia – Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) teraz dokáže odhaliť okrem vozidiel už aj chodcov a cyklistov.

Upozornenie na pohnutie sa vedúceho vozidla Leading Vehicle Departure Alert (LDVA) upozorní vodiča, ak sa vozidlo pred ním pohlo a on ešte nezareagoval, čo sa stáva napríklad na semafore.

Výstraha pred premávkou vzadu Rear Cross-traffic Collision Assist (RCCA) vydá varovný signál v prípade hroziacej kolízie s križujúcimi vozidlami pri cúvaní.

Asistent pri vyhnutí sa kolízii pri cúvaní Parking Collision-avoidance Assist – Reverse (PCA-R) v prípade hroziacej kolízie automaticky zabrzdí vozidlo.

Medzi ďalšie bezpečnostné prvky dostupné pre úplne nový model i20 patria aj Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Keep Assist (LKA), Sledovanie únavy vodiča Driver Attention Warning (DAW) či Automatické prepínanie diaľkových svetiel High Beam Assist (HBA).

Nechýba ani systém eCall, ktorý posádke umožňuje stlačením tlačidla privolať záchranné zložky či pomocník vo forme Parkovacieho asistenta Parking Assist (PA). PA umožňuje poloautomatické parkovanie, ktoré na základe informácií z viacerých snímačov pomáha vodičovi zaparkovať aj v tesných priestoroch.

Motorizácia

Nový Hyundai i20 prichádza s ponukou dvoch motorov a troch druhov prevodoviek, aby pokryl najrôznejšie potreby vodičov a poskytol či najnižšiu spotrebu.

Na vrchole ponuky sa nachádza motor 1,0 T-GDi dostupný s výkonom 73,5 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Prvý raz môže súčasť pohonu tvoriť 48-voltová mild hybridná technológia. Do motora s výkonom 73,5 kW sa montuje na požiadanie, v motore s výkonom 88 kW tvorí súčasť štandardnej výbavy. Hyundai uvádza, že tento 48-voltový systém prispieva k zníženiu spotreby a emisií CO2 o 3 až 4 %.

Z pohľadu prevodoviek je 48-voltový systém dostupný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT) alebo s novovyvinutou 6-stupňovou prevodovkou Intelligent Manual Transmission (IMT). Ak vodič pustí plynový pedál, IMT odpája motor od prevodovky a aktivuje režim plachtenia, čím šetrí palivo.

Motor 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 kW (100 k) bez 48-voltového mild hybridného systému možno kombinovať s prevodovkou 7DCT alebo s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Ako vstupná motorizácia slúži 1,2-litrový 4-valcový motor MPi. Poskytuje výkon 62 kW (84 k) a spája sa s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.

27. marca 2020
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+