Vodíkové automobily momentálne ukazujú, že táto cesta nie je hudbou blízkej budúcnosti. Do popredia sa dostávajú klasické batériové elektromobily. Jazdenie na vodíkovom aute je dnes drahé, plniace stanice prakticky neexistujú a ani dojazdy zatiaľ nie sú veľmi lákavé. A tomu zodpovedá aj ponuka modelov, ktoré by sme mohli spočítať na prstoch jednej ruky. Viac o aktuálnej situácii okolo vodíka nájdete v článku Prečo sú vodíkové autá stále na okraji trhu? Blízka budúcnosť patrí batériovým elektromobilom.
Hyundai Initium s lepšími parametrami a dojazdom
Aktuálna situácia však neodzrkadľuje budúcnosť, a preto je dobré, že automobilky idú aj týmto smerom. Jednou z nich je aj Hyundai, ktorý už vodíkové vozidlo v ponuke má a volá sa Nexo. Automobilka je momentálne vo fáze prechodu na nový dizajnový jazyk s názvom Art of Steel a teraz ukázala koncept nového vodíkového modelu, ktorý by mal byť nástupcom spomínanému Hyundai Nexo. Na tému upozornil portál Insideevs.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Zamestnanci Rivianu hovoria o horore. Pri výrobe elektromobilov až príliš často dochádza k vážnym zraneniam
- Už aj Kanada má jasno. Nová výška cla na elektromobily rozbúrila vášne. Čo na to Európa?
- Nabíjací hub z budúcnosti, rázny krok Kauflandu, čínske clá aj dvojitá dávka testov | Prehľad týždňa
Koncept dostal názov Hyundai Initium a predstavený by mal byť už onedlho, ešte v novembri, na autosalóne v americkom Los Angeles. Vozidlo má elektromotor s výkonom 201 koní a na jedno natankovanie by malo ponúknuť dojazd až 650 kilometrov. Výrobca pri modeli Nexo uvádza dojazd 609 km, takže novinka sa v tomto smere posunie k lepšiemu. Okrem toho má aj o 40 koní vyšší výkon.
Nexo bolo predstavené už v roku 2018, takže na trhu je 6 rokov. Nový model Initium by mal byť oficiálne predstavený v budúcom roku ako jeho priamy nasledovník. Vodíkové autá sa vo všeobecnosti dobre nepredávajú a neočakávame, že by to mohol nový model zmeniť. Tu ide skôr o to, aby Hyundai ukázal, ako ďaleko už s vodíkovou technológiou je. Primárne investície však idú do batériových elektromobilov.
Atraktívny dizajn
Pri bližšom pohľade na Initium si môžete všimnúť pomerne odvážny dizajn, ktorý však vyzerá zaujímavo a moderne. 21-palcové kolesá sú vybavené aerodynamickými krytmi, ktoré pomáhajú znížiť odpor vzduchu a prispievajú k predĺženiu dojazdu. Dizajnovo sa vozidlo viac podobá na SUV a na cestách by sa určite nestratilo, skôr naopak.
Zatiaľ čo ostatné automobilky sa sústreďujú najmä na vodíkové úžitkové vozidlá, Hyundai je jednou z mála, ktoré prinášajú vodík aj do osobných automobilov. Initium by mal dokonca ponúknuť aj funkcionalitu V2L, čiže bude možné energiu aj odovzdávať. Viac informácií nájdete v článku Čo všetko môžeme zabezpečiť s využitím V2L funkcie elektromobilov.
Okrem automobilky Hyundai pracujú na svojich vodíkových autách aj BMW, Toyota či Honda.