MojElektromobil

Hyundai s predstavovaním očakávaného elektromobilu IONIQ 5 začal ešte pred niekoľkými mesiacmi, pričom jedna z prvých potvrdených informácií bol maximálny výkon nabíjania. Nie je to náhoda, nakoľko ide o jednu z najlepších vlastností moderného elektromobilu Hyundai IONIQ 5.

Elektromobil novej generácie od Hyundai je postavený na platforme E-GMP. Ide o novú platformu koncernu Hyundai Motor Group, ktorá zlepšuje všetky dôležité parametre elektromobilu. Lepšia efektivita, výkonnejšie a rýchlejšie nabíjanie či technológie ako V2L sú len menším výberom z viacerých noviniek, ktoré so sebou prináša práve Hyundai IONIQ 5.

Nabitý už za 18 minút

Automobilka si skutočne zobrala za jednu z priorít rýchlejšie nabíjanie. Štandardná 400V architektúra bola v prípade Hyundai IONIQ 5 nahradená 800V architektúrou. Vďaka tomu dokáže vozidlo prijímať do batérie vyšší výkon pri rovnakej hodnote maximálneho prúdu. Pri nabíjaní na nabíjacích staniciach s podporou 800V sa maximálny výkon nabíjania Hyundai IONIQ 5 dokáže dostať až na 232 kW. Vďaka tomu sa vysokonapäťová batéria vozidla dokáže nabiť z 10 na 80 % už za 18 minút.

Na základe týchto údajov je jasné, že priemerný nabíjací výkon v rozpätí od 10 do 80 % je až 169 kW. Dojazd elektromobilu Hyundai IONIQ 5 vo verzii s dlhým dojazdom, teda s väčšou batériou s využiteľnou kapacitou 72,6 kWh, je podľa normy WLTP presne 481 kilometrov. V praxi to znamená, že za 18 minút získate dojazd 336 kilometrov, čo je skvelá hodnota. Inak povedané, batéria získa za 5 minút nabíjania na podporovanej stanici dostatok energie na 100 kilometrov dojazdu. Samozrejme, Hyundai IONIQ 5 podporuje nabíjanie aj na štandardných nabíjacích staniciach s napätím do 400V.

V spolupráci s Hyundai Slovensko

 

27. apríla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+