Hyundai IONIQ 5 ako manažérske auto. Ako sa nám osvedčil?

V redakcii sme mali na mesiac požičaný Hyundai IONIQ 5, ktorý sme využívali naozaj naplno. Absolvovali sme s ním víkend na rybách, kde sme otestovali technológiu V2L (možnosť odovázdávať energiu z batérie iným elektronickým zariadeniam), no pozreli sme sa aj na to, ako tento elektromobil obstojí v ďalšom teste. Rozhodli sme sa ho používať na pracovné účely. Jednoducho povedané, ako manažérske auto.

Hyundai IONIQ 5 | Zdroj: Radovan Hlôška

Niektorí ľudia si elektromobil ako svoje jediné vozidlo, prípadne pracovný nástroj, nevedia absolútne predstaviť. Boja sa napríklad dĺžky nabíjania, prípadne nedostatočného dojazdu. My sme samozrejme už pred týmto testom vedeli, že to nie je také zlé, ako by sa mohlo z diskusií na internete zdať. Rukami nám prešli snáď všetky elektromobily na trhu, a preto sme sa na tento štýl testovania tešili. Tento článok nebude o krivkách nabíjania a podrobných popisoch jednotlivých funkcionalít, to si môžete prečítať v našom plnohodnotnom teste. Zameriame sa najmä na bežné fungovanie s elektromobilom, spomenieme, ako a kde sme nabíjali a povieme si niečo o službe Charge myHyundai či aplikácii Hyundai Bluelink.

Elektromobil na prácu? Žiadny problém

Využívanie elektromobilu na pracovné účely so sebou nesie množstvo výhod. Okrem toho, že nás výborne reprezentuje, ponúka aj ďalšie zaujímavé možnosti. Napríklad prácu priamo z auta. Keďže Hyundai IONIQ 5 ponúka naozaj štedrý priestor v interiéri, svoj notebook môžete pokojne vytiahnuť nielen na predných sedadlách, ale aj na tých zadných. Tie sú mimochodom polohovateľné, viete ich posunúť dopredu aj dozadu, prípadne sklopiť.

Vzadu je naozaj veľa priestoru | Zdroj: Radovan Hlôška

Počas práce s počítačom si ho zároveň môžete nabíjať, vďaka vstavanej 230 V zásuvke. Bežné USB konektory vo vozidlách neponúkajú taký výkon, aby boli schopné notebook nabíjať, s touto zásuvkou sa vám to nestane. Len si nesmiete zabudnúť nabíjačku.

Hyundai IONIQ 5 | Zdroj: Radovan Hlôška

Pozitívne je, že počas dvoch týždňov, kedy sme toto vozidlo testovali týmto štýlom, sme ani raz nemuseli ísť neplánovane nabíjať. Pravdou je, že sme sa väčšinou pohybovali po meste, no najazdili sme viac ako 2000 km. Nabíjania prebiehali vždy len počas meetingu, tlačovky či nákupu. Nabíjať doma sme možnosť nemali, vozidlo bolo odstavené na sídlisku. Čiže asi ten najhorší možný scenár. A áno, išlo to 🙂

Nabíjanie počas tlačovky | Zdroj: Radovan Hlôška

Ideálnym miestom na nabíjanie je napríklad nákupné centrum. Na pomalú AC nabíjačku sa oplatí vozidlo pripojiť takmer vždy. Pomalé nabíjanie šetrí batériu a je lacnejšie. Ak sme mali batérie menej a meeting netrval dlho, stačilo pripojiť na rýchle DC nabíjanie, v tomto prípade pokojne stačí aj základ s výkonom 50 W. Nie, žiadne káble z bytovky sme neťahali a ani raz sme sa nemuseli obávať o nedostatočný dojazd.

Hyundai IONIQ 5 ako redakčné vozidlo

Počas testu sme mali naplánovanú aj cestu do Košíc na Smart Roadshow. IONIQ 5 sme v tomto prípade využili ako nákladné vozidlo. Z Bratislavy sme vyrážali dvaja, po ceste sme zobrali tretiu osobu. Dve zadné sedadlá boli sklopené a umiestnili sme na ne produkty, ktoré sme ukázali na Smart Roadshow.

Cesta na Smart Roadshow do KE, zastávka v Budči | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Cesta do Košíc bola bežná, absolvovali sme ju niekoľkokrát. Pre zdatného elektromobilistu nič výnimočné, jedna zastávka na nabíjanie v Budči, kde sme strávili približne 20 minút. Z Budče sme išli cez Čertovicu po diaľnici. Plne naložený IONIQ nemal absolútne žiadny problém.

Súvisiacie články
Odkladací priestor nájdete aj vpredu | Zdroj: Radovan Hlôška

Táto cesta je ďalším dôkazom toho, že s dobrým elektromobilom sa nemusíte obávať ani dlhších trás. Z Bratislavy do Košíc stačí jedna zastávka na WC a kávičku, ktorú by ste si pravdepodobne urobili aj s autom so spaľovacím motorom. To síce do Košíc prejde bez nutnosti zastaviť, no močový mechúr si pravdepodobne nejakú tú zastávku vypýta aj tak. A tá by presne stačila na nabitie Hyundai IONIQ 5 na dojazd do cieľa.

Plne naložení nabíjame | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Počas akcie sme vozidlo využili na predvádzacie jazdy, kedy sme účastníkom ukazovali, aká je jazda elektromobilom tichá, vysvetlili sme im, že je to úspornejšie a ukázali sme aj to, že výkon IONIQU 5 rozhodne nechýba. O predvádzacie jazdy bol obrovský záujem a auto prakticky vôbec nestálo.

Charge myHyundai alebo vedzte, kde môžete nabíjať

Nabíjanie je možné veľmi pohodlne riešiť pomocou vlastnej služby automobilky s názvom Charge myHyundai. V skratke ide o to, že Hyundai má podpísané zmluvy, vďaka ktorým môže zákazník nabíjať na nabíjacích staniciach rôznych poskytovateľov. My sme najčastejšie využívali nabíjačky ZSE Drive a GreenWay.

Charge myHyundai | Zdroj: Miroslav Schwamberg

K dispozícii je aj šikovná aplikácia s mapou všetkých miest, kde je možné pomocou tejto kartičky nabíjať. A rozhodne ich nie je málo, len na Slovensku ide o tisícky nabíjacích bodov.

Aplikácia Bluelink: Majte svoj Hyundai pod kontrolou

Počas nabíjania, ale aj v iných situáciách, pomôže aplikácia Bluelink, ktorá je spojená s vaším vozidlom a vďaka ktorej získate okamžitý prehľad o najdôležitejších parametroch. Ak napríklad práve nabíjate, vidíte, aký máte aktuálny dojazd a aký je stav nabitia batérie. Toto sme napríklad využili v Budči, kedy sme zistili, že by sme sa už z kávičky mali ponáhľať, pretože sme mali takmer nabité.

Bluelink | Zdroj: Miroslav Schwamberg
Bluelink | Zdroj: Miroslav Schwamberg
Bluelink | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Vozidlo si pomocou aplikácie viete vyhriať na požadovanú teplotu, prípadne v lete ochladiť. Bez toho, aby ste boli pri ňom. Skvelou funkciou je aj možnosť odomknúť a zamknúť vozidlo na diaľku. Nechýba ani mapa s aktuálnou pozíciou a dokonca je tu aj história jázd.

Bluelink | Zdroj: Miroslav Schwamberg
Bluelink | Zdroj: Miroslav Schwamberg

A ešte niečo k technológii V2L. Nie je to len o kempovaní či rybačke, využitie nájde aj v extrémnejších prípadoch. Robili ste napríklad prezentáciu niekde vonku v prírode? Stačí zobrať Hyundai IONIQ 5, televízor, ktorý doň zapojíte a prezentácia môže začať. A večer po práci ho zase môžete premeniť na kino. Fantázii sa v tomto smere naozaj medze nekladú.

Hyundai IONIQ 5: Výbava a cena

VýbavaBatériaVýkon (kW/k)PohonCenníková cenaBonus*Akciová cena
FAMILY58 kWh125 / 1704 x 247 690 €1 500 €46 190 €
FAMILY77,4 kWh168 / 2284 x 252 190 €1 500 €50 690 €
STYLE58 kWh125 / 1704 x 249 540 €1 500 €48 040 €
STYLE77,4 kWh168 / 2284 x 254 040 €1 500 €52 540 €
STYLE77,4 kWh239 / 3254 x 458 040 €1 500 €56 540 €
PREMIUM77,4 kWh168 / 2284 x 261 190 €1 500 €59 690 €
PREMIUM77,4 kWh239 / 3254 x 465 190 €1 500 €63 690 €

*Bonus platí len pri financovaní vozidla prostredníctvom produktov Výhodného financovania. Viac informácií nájdete na stránkach automobilky.

Náš tip
Hyundai IONIQ 5 sme zobrali na rybačku. Takto to dopadlo
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.