Hyundai IONIQ 5 zachytený na Ionity, pri 80% sa nabíjal výkonom 149 kW

Hyundai IONIQ 5 nabíjanie | Zdroj: YouTube/Generation E

Ešte pred predstavením dokázal Hyundai IONIQ 5 zaujať informáciou o nabíjaní. Nový elektromobil sa má nabíjať výkonom až 232 kW, ale doteraz sme nemali možnosť vidieť skutočné hodnoty z nabíjania. Mení to až nemecký YouTuber, ktorý si hovorí Generation – E a Hyundai IONIQ 5 sa mu podarilo zachytiť na nabíjačke IONITY.

Pre pripomenutie, podľa oficiálnych parametrov je maximálny nabíjací výkon Hyundai IONIQ 5 až 232 kW, čo je na bežne dostupné elektromobily pomerne vysoká hodnota. Síce Porsche Taycan sa dokáže nabíjať výkonom až 270 kW a Tesla bežne dosahuje 250 kW, drvivá väčšina elektromobilov neprekračuje 150 kW. Takto rýchle nabíjanie v praxi znamená, že z 10 na 80 percent by sa mal Hyundai IONIQ 5 nabiť iba za 18 minút.

Skvelé hodnoty nabíjania

Priemerný nabíjací výkon by teda mal byť asi 170 kW, čo je naozaj veľmi dobré. Na kompletnú nabíjaciu krivku si ešte budeme musieť počkať, no nemeckému YouTuberovi sa podarilo zachytiť aspoň poslednú fázu nabíjania. Hyundai IONIQ 5 stretol na nabíjačke Ionity a na chvíľu ukázal aj displej nabíjačky. Pri 80 percentách auto stále nabíjalo výkonom až 149 kW, no zrazu ho začalo obmedzovať a v priebehu pár sekúnd sa prepadol až na 3 kW.

Náš tip
Hyundai IONIQ 5 oficiálne! Poznáme všetky parametre, potvrdený dojazd 480 kilometrov | VIDEO

Toto ale našťastie nebol trvalí stav. Na videu to síce nie je vidieť, no YouTuber dodáva, že výkon opäť stúpol a pri 96 percentách bol stále 46 kW. A to je už číslo, ktoré rovnako nie je bežné. Iba pár elektromobilov dokáže držať výkon 50 kW až do 100 percent a jedným z nich je napríklad Audi e-tron. Nabíjačka Ionity však neukazuje iba výkon nabíjania, ale aj počet nabitých kWh a čas. To je taktiež veľmi dôležitý údaj, z ktorého dokážeme odvodiť niekoľko ďalších informácií.

Tak napríklad, za približne 16 minút auto nabilo 42 kWh, čo je necelých 58 percent. Teda, ak berieme do úvahy, že ide o verziu so 72,6 kWh batériou. Je teda pravdepodobné, že vozidlo bolo pripájané k nabíjačke s 22 percentami, a teda nabíjací čas z 22 na 80 percent bol iba 16 minút. YouTuber taktiež dodal, že po zapojení bol nabíjací výkon približne 220 kW.

Súvisiacie články

Zdá sa, že Hyundai IONIQ 5 začína obhajovať papierové parametre nabíjania aj v praxi. Už teda zostáva obhájiť spotrebu a normovaný dojazd 470 až 480 kilometrov. Ak sa Hyundai aj toto podarí, konkurencia v podobe Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV to môže mať ťažké. Zdá sa ale, že koncern Volkswagen očakáva silnú konkurenciu, nakoľko ešte tento rok by mali priniesť aktualizáciu pre model Volkswagen ID.3, ktorý zvýši dojazd a výkon nabíjania až na 170 kW.

Náš tip
Porovnali sme elektromobily Hyundai IONIQ 5, Škoda Enyaq iV, Tesla Model Y a ďalšie

 

 

 

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.