MojElektromobil

Svoje elektromobily nevylepšuje len Tesla, ale aj ďalší výrobcovia. Spomenúť si môžeme napríklad zvýšenie dojazdu v prípade modelov Audi e-tron, dvojice elektromobilov Peugeot e-208 a Peugeot e-2008 či plug-in hybridov Volvo V90, S90 a XC60. Najnovšie sa do podobného kroku pustil aj Hyundai so svojim modelom IONIQ 5, ktorý s novej verzii pre kalendárny rok 2022 dočkal viacerých výrazných vylepšení.

Väčšia batéria, lepšie nabíjanie

Vynovený IONIQ 5 dostáva väčšiu batériu s kapacitou 77,4 kWh, čo je oproti pôvodným 72,6 kWh značná zmena. Po tejto úprave na tom bude IONIQ s batériou rovnako ako blízky koncernový príbuzný Kia EV6. Súčasne to znamená, že by malo dôjsť k čiastočnému zvýšeniu dojazdu. Aká veľká bude táto zmena v praxi ukážu až testy.

Vylepšením prechádza aj termálny manažment, ktorý bude po novom prispôsobovať teplotu batérie pred príchodom na nabíjaciu stanicu. Fungovať to má tak, že systém optimalizáciu teploty spustí automaticky po zadaní nabíjacieho bodu do navigácie. V momente, kedy vodič začne nabíjať by už batéria mala mať optimálnu teplotu, čo sa pozitívne prejaví na nabíjacom výkone.

Nová voliteľná výbava

Poslednou novinkou, ktorá bude štandardom, je funkcia Funkcia Smart Frequency Dampers, ktorá má zlepšiť odozvu odpruženia náprav pre pohodlnejšiu jazdu.

Automobilka do ponuky pre modelový rok 2023 pridáva aj novú voliteľnú výbavu vo forme digitálnych vnútorných a vonkajších spätných zrkadiel na báze kamier. Podobné virtuálne spätné zrkadlá boli typickým prvkov modelu Audi e-tron či Honda-e.

Pokiaľ ide o dizajn, aktualizovaný IONIQ 5 ponúkne nové možnosti kombinácií. Patria medzi ne nelakované čierne nárazníky s čiernou lištou v kombinácii s osvetlením Projection LED. Nová verzia sa má do predaja dostať v druhej polovici roka 2022.

Náš tip
Tesla sa v tichosti pustila do úprav. Tesla Model S dostal facelift
11. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+