Spomínaný crash-test však zatiaľ nepochádza z agentúry Euro NCAP, ale z jej kórejskej obdoby KNCAP. Táto inštitúcia v podstate neudeľuje hviezdičky, ale stupne bezpečnosti. Ioniq 5 získal 1. stupeň hodnotenia, čo je ekvivalent európskeho päťhviezdičkového vysvedčenia.
V celkovom hodnotení dopadla Tesla 3 horšie ako Ioniq 5, posádku však ochráni rovnako dobre.
Celkovo si Ioniq 5 vyslúžil spomínaných päť hviezdičiek a 92,1 bodov. V oblasti pasívnej bezpečnosti (nárazových testov) získal 59,29 bodov, čo je 98,9 % z celkového hodnotenia. Hodnotenie stretu s chodcom prinieslo štyri hviezdičky (13,64 bodov) a 68,2 %. No a pri hodnotení systémov, ktoré majú zabrániť zrážke, sme zase pri piatich hviezdičkách, a to 19,17 bodoch a hodnotení 95,9 %.
Crash-test tejto agentúry absolvovala aj Tesla 3. Tá však až tak dobre neobstála, pretože získala len druhý stupeň bezpečnosti. A na čom teda Tesla „pohorela“? Jej slabinou podľa hodnotenia KNCAP sú systémy, ktoré majú zabrániť nehode a ani voči chodcom pri vzájomnom strete nie je práve prívetivá… V prvom prípade získala len tri hviezdičky (11,89 bodov a 59,5 %), v druhom tiež tri hviezdičky (11,68 bodov a 58,4 %). Ak však už dôjde k nehode, ochráni vás rovnako dobre ako Ioniq 5, pretože v skúškach pasívnej bezpečnosti získala 59,77 bodov a 99,6 %.
Priebeh samotných testov si môžete pozrieť na videách.
Zdroj: KNCAP