MojElektromobil

Už viackrát sme spomínali, že Hyundai Ioniq Electric sa teší veľkej priazni odbornej verejnosti. Dôkazom je množstvo cien, ktoré stihol pozbierať po celom svete. Najpodstatnejšie však je, že má elektromobil úspech aj u zákazníkov. A to až taký, že ich ho Hyundai nestíha vyrábať v požadovanom množstve. Preto už čoskoro navýši produkciu o 50 %.

Hyundai Ioniq Electric bol v podstate prvým elektromobilom, ktorý dokázal ponúknuť reálny dojazd cez 200 km za relatívne slušnú cenu. Navyše ponúka aj dostatočný priestor a bohatú výbavu. Jedná tak o elektromobil s jedným z najlepších pomerov ceny a “výkonu”.

Náš tip
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid pomaly prichádza na európsky trh

Uvedomujú si to aj záujemcovia o elektromobily, tí si však musia v súčasnej dobe na Ioniq počkať. Dopyt aktuálne prevyšuje ponuku automobilky. Tá si totiž objednala od dodávateľa LG Chem 6 000 až 7 000 batérií, pričom by ich potrebovala podstatne viac. Spoločnosť LG Chem však dodáva svoje batérie napríklad aj do modelu Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e, kde takisto podcenili záujem o vozidlo. A tak nastavená produkcia LG Chem nedokáže uspokojovať dodatočné požiadavky oboch automobiliek.

Náš tip
Hyundai IONIQ 5 sa nabije výkonom 230 kW, predstavený bude vo februári

Hyundai však sľubuje, že v dohľadnej dobe zvýši výrobu Ioniqu vo svojom juhokórejskom závode. A to zo súčasných 1 200 na 1 800 vozidiel týždenne. Ale až polovica týchto elektromobilov skončí na domácom trhu.

Hyundai Ioniq Electric – základné špecifikácie

Náš tip
Chcem si vyskúšať Hyundai Ioniq Electric v rámci testovacej jazdy!
  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 28 kWh
  • Dojazd: 280 km (NEDC)
  • Výkon: 88 kW, 295 Nm
  • Cena: od 35 490 €
  • Štátna dotácia: 5 000 €

Zdroj: electrek.co, titulná fotografia: Hyundai

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

12. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+