Hyundai na autosalóne v Ženeve predstavil nový model série elektromobilov a hybridov Ioniq. Nový Plug-In je obdobou Hybridu, ktorého batéria sa ale nenabíja iba za pomoci benzínového agregátu alebo rekuperáciou energie, ale aj priamo zo zásuvky doma alebo v nabíjacích staniciach. Novinka má prísť na trh niekedy v druhej polovici tohto roka.
Pod kapotou sa okrem elektrického motora s výkonom 45kW nachádza aj hlavný benzínový agregát 1.6GDi s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 147 Nm. Vstavaná lítiovo-iónová polymérová batéria s výkonom 8,9kWh, poskytne dojazd na úrovni 63 km, a to bez akejkoľvek asistencie hlavného motora. Pri práci v tandeme s benzínovým motorom s vysokou účinnosťou prináša značné zvýšenie výkonu bez obmedzenia maximálneho dojazdu. Spotreba paliva sa tak pohybuje na približne na polovičnej úrovni. Batéria sa dobíja rekuperáciou počas jazdy, možno ju však dobíjať aj pomocou externého napájania. Rovnaká pohonná jednotka sa nachádza aj v koncernovom crossoveri Kia Niro PHEV, ktorý príde na trh v jeseni.
SÚVISIACE ČLÁNKY: AUTOSALÓN ŽENEVA 2017: ZHRNUTIE NOVINIEK Z OBLASTI ELEKTRICKÝCH A HYBRIDNÝCH VOZIDIEL
Novinka samozrejme v sebe ukrýva aj ďalšie moderné technológie, vrátane radaru LiDAR, vďaka ktorému podporuje aj funkcie autonómneho riadenia. Automobilu teda nechýbajú technológie, ako Lane keeping assist system (LKAS), detekcia mŕtveho uhlu (BSD), automatické núdzové brzdenie (AEB), či adaptívny tempomat.
Hyundai Ioniq Plug-In je jedným zo 14 ekologicky zameraných vozidiel, ktoré chce automobilka uviesť na trh do roku 2020. Medzi nimi má byť až 5 hybridov, 4 Plug-in hybridy, jedno plne elektrické auto a minimálne jedno vozidlo na vodíkový pohon, ktorého predzvesťou je koncept Hyundai FE Fuel Cell. Hyundai Ioniq Plug-In by mal dostať na trh v druhej polovici tohto roka.
Zdroj: Hyundai
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom