MojElektromobil

Hyundai Ioniq je automobilovým modelom, ktorý sa ponúka s troma verziami elektrického pohonu. Ako prvý sa objavil v ponuke automobilky “Hybrid“, nasledoval elektromobil “Electric” a trojlístok teraz uzatvára “Plug-In Hybrid”. Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid sa objaví v ponuke európskych predajcov už onedlho v lete. Pri tejto príležitosti zverejnil Hyundai podrobnejšie informácie o svoje novinke.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – to najlepšie z oboch svetov

O pohon najnovšieho prírastku do rodiny Ioniq sa postará benzínový 4-valec 1,6 GDI s výkonom 77 kW (147 Nm) a 45 kW elektromotor. Celkový výkon pohonnej jednotky je 104 kW (141 k). Na jeho napájanie slúži 8,9 kWh Li-Ion batéria. Tá umožní Ioniqu čisto elektrický dojazd až 63 km. A to aj vďaka výbornej aerodynamike vozidla, keďže koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,24. Ten je teda rovnaký ako v prípade Tesly Model S, ktorá bola minimálne do roku 2013 najaerodynamickejším sériovým vozidlom sveta.

Náš tip
Hyundai pracuje na špecializovanej platforme pre elektromobily, ktorá zvýši ich dojazd

hyundai ioniq plug-in hybrid

Z 0 na 100 km/h zrýchli Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid za 10,6 sekundy a je schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 178 km/h. Ioniq je vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 3,3 kW. S dodávaným nabíjacím káblom ho je možné nabíjať aj s bežnej domácej zásuvky.

ECO-DAS vám umožní efektívne “plachtenie”

Kombinovaný pohon má zabezpečiť veľmi ekonomickú a ekologickú prevádzku. Veď výrobca udáva priemernú spotrebu na úrovni 1,1 l na 100 km a emisie CO2 26g/km. K dosiahnutiu týchto hodnôt napomáha systém ECO-DAS (ECO Driving Assistant System) – asistent pre ekologický spôsob jazdy. Ten sa orientuje hlavne na zabezpečenie zotrvačnej jazdy. A to tak, že na základe dát z navigácie, upozorňuje vodiča na miesta, kde je nutné znížiť rýchlosť. Vodič tak môže pustiť plynový pedál a do daného úseku “doplachtiť”.

 
ECO-DAS sa taktiež stará o brzdenie pomocou elektromotora, pričom dochádza k premene kinetickej energie na elektrickú, ktorá nabíja batériu. Tým sa znižuje spotreba a zároveň sa šetria brzdy.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid disponuje 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou “6DCT”, vlastnej výroby. Infotainment vozidla obsahuje systémy Apple CarPlay a Android Auto. Jeho výstupy sa zobrazujú prostredníctvom 8″ displeja s vysokým rozlíšením.

Zdroj: tlačová správa

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

23. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+