Hyundai ohlasuje Ioniq ako značku pre svoje elektromobily, potvrdil tri nové modely

Známy kórejský výrobca áut, Hyundai, oznámil nové smerovanie so značkou Ioniq. Nové plány totiž počítajú s využívaním názvu Ioniq výhradne pre elektromobily. Do predaja sa postupne dostanú tri nové modely, prvý príde na trh už budúci rok.

Tri nové elektromobily

Hyundai prišiel so značkou Ioniq ešte v roku 2016, kedy ho použil v rámci modelu Hyundai Ioniq. Ten ponúkali ako prvý automobil v troch rôznych elektrifikovaných verziách – hybridnej, plug-in hybridnej a elektrickej: “Značka IONIQ bola navrhnutá tak, aby spojila mobilitu meniacu život s environmentálnymi aspektmi a doteraz pomáhala pri dosahovaní elektrifikovaného pokroku. Existujúce vozidlá IONIQ – hybridné, PHEV, EV – nebudú zastrešené pod novou značkou IONIQ.

TEST Hyundai Kona Electric 64kWh: Dlhý dojazd za rozumnú cenu

Okrem tohto elektromobilu Hyundai aktuálne ponúka aj model Hyundai Kona Electric, ktorý v súčasnosti patrí medzi vozidlá s najväčším elektrickým dojazdom. Dvojica elektrických áut v portfóliu automobilky sa však budúci rok rozrastie o ďalší model, ktorý už bude použivať názov Ioniq: “Hyundai pod značkou IONIQ uvedie na trh viacero modelov označených číslami. Párnymi číslami budú označené limuzíny a nepárnymi číslami SUV,” píše sa v tlačovej správe.

Súvisiacie články

Ioniq 5 už budúci rok

Prvý z trojice nových plánovaných elektromobilov by sa mal dostať na trh už začiatkom budúceho roka. Pôjde o Ioniq 5 a vychádzať má z konceptu 45 Concept, ktorý predstavili minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Ďalší rok, 2022, ho doplní športová limuzína Ioniq 6, ktorá bude vychádzať z rovnako predstaveného modelu Hyundai Prophecy. Ďalší model Ioniq 7, čo bude veľké SUV, sa dostane do predaja až v roku 2024. Všetky modely však majú mať spoločné črty – nadčasový dizajn inšpirovaný historickými vozidlami.

Hyundai 45 je koncept elektromobilu, ktorý spája futurizmus s dizajnom 70. rokov

Modely Ioniq budú postavené na novej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), s ktorou výrobca sľubuje rýchle nabíjanie či dostatočne veľký dojazd. Aké však budú reálne čísla je v tejto chvíli otázne. Nakoľko ale už aktuálne modely automobilky sa s dojazdom blížia k 500 kilometrom, je pravdepodobné, že sa s ďalšími modelmi podarí túto hranicu prekonať. V rámci internej stratégie chce Hyundai Motor Company celosvetovo predávať 560 tisíc batériových áut ročne od roku 2025. Zároveň ich plány smerujú aj k predaju vozidiel s palivovými článkami.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.