Hyundai Kona Electric: Rodinná jazda z Martina do Bratislavy. Aké boli skúsenosti? | BLOG

Hyundai Kona Electric

Som Power Daddy – otec piatich detí, ktorého transport rodiny je jedna z hlavných úloh dňa. Škola, krúžky, výlety. Trojboj každého rodiča. Chcem si zobrať testy elektromobilov “na mušku” z pohľadu otca, ktorého zaujíma hlavne: kapacita batérie, veľkosť kufra, úložný priestor, odolnosť interiéru či autosedačky.

A ďalšie potrebné detaily, ktoré potrebujete vedieť pred kúpou auta pre rodinu. Alebo ako druhé auto do rodiny. Elektromobil nie je pre každého, preto sa budem snažiť priniesť triezvy pohľad na vozidlo. Manažment nabíjania a ďalšie vlastnosti vozidla. Ako prvý som si na mušku zobral elektromobil Hyundai Kona Electric.

Prvá cesta Bratislava – Martin

Hyundai Kona Electric som si prebral vo štvrtok pred víkendom. Na cestu smerom do Martina som so sebou zobral chlapskú posádku (3,5r. a 8r.) Nasledovalo rýchle oboznámenie s vozidlom.

Chalanom sa auto na prvú zapáčilo. Nasadneme, naštartujem a vozidlo ukazuje dojazd 21% (62 km dojazd) Pred cestou dlhou 200 km treba auto dobiť.

Hladná posádka, nenabitá batéria. Ideálna kombinácia pre nabíjanie pri Avione. GreenWay nabíjacia stanica v kombinácii so ZSE drive kartou sa nám postarali o dobitie auta. Mekáč zachránil posádku.

Tak ako aj pri iných elektromobiloch, niekedy sa stáva, že sa proces nabíjania hneď nespustí. Vtedy treba EV odpojiť a vypnúť. Následne treba opäť vložiť kábel, k stojanu na vyhradenom mieste priložiť RFID kartu alebo appku a skontrolovať na palubnej doske, či sa spustil proces nabíjania. Prípadne môžete skontrolovať proces nabíjania v aplikácii.

Nabíjali sme necelú hodinu a KONA sa nabila na 91 %. S dojazdom 293 km sme sa vydali na cestu. Výjazd z Bratislavy pri teplote 17°C a konštantnou rýchlosťou 110-120 km/h po Senec, neskôr 130 – 140 km/h po žilinskú Shell nám trval 1:36 hod. 185,2 km so spotrebou 4,4 km/kWh (prepočet dojazdu sa dá prepínať), čo predstavuje spotrebu 22,72 kWh/100 km. Dojazd potešil, chalani mali komfortnú jazdu a tentoraz sme to zvládli bez cikpauzy.

Súvisiacie články

13 minút na nabíjačke

Pre tých, ktorí nemajú možnosť dobiť auto “pri dome” som otestoval aj “nabíjaciu rýchlovku” Nie vždy je čas na nabíjanie 30+ minút. Tentoraz som chladnú baterku napojil na 50 kW nabíjačku pri obchodnom centre a vybehol na rýchly nákup. Za 13 minút dobilo batériu z 20 na 35%. Tento výsledok ma sklamal. Fakt je ten, že nabíjanie batérii má určitú krivku a teda nie je konštantné. Pri 20 – minútovom nabíjanie by som dosiahol pravdepodobne omnoho viac %.

Úložný priestor

Úložný priestor sme využili na maximum. Zadný kufor ponúka objem 466 litrov. Podarilo sa nám z Martina do Bratislavy previesť detský záhradný domček, ktorý je ťažko skladný kvôli svojim rozmerom. No napriek tomu nezavadzal posádke v druhom rade. Bez problémov naložíte nákup na celý týždeň pre sedemčlennú rodinu. 👍Oceníte aj veľkorysý priestor pri lakťovej opierke medzi sedadlami vodiča a spolujazdca.

Odkaz pre rodičov, či niekoľko chlebov na cestu spolu s vodami na fľašu zmestíte hravo.

Deti v aute

Miesta za šoférom je menej, no 2 podsedáky a autosedačka sa zmestia. Pre komfortné zapínanie bezpečnostných pásov treba ideálne predĺženie. Takto vyzerá umiestnenie sedačiek v druhom rade:

Batéria

Hyundai Kona Electric prejde trasu BA – MT pri rýchlosti 130 km/hod. Treba však vyraziť na cestu so 100% nabitou batériou. Nakoľko sa model Kona radí už medzi SUV, vie ju trochu potrápiť silný protivietor na diaľnici, ktorý sa prejaví na spotrebe.

Spotreba na diaľnici okolo 22 kWh/100 km, po meste sme sa pohybovali okolo 17,5 – 18,5 kWh/100 km. Pri našom dennom nájazde 30 – 45 km/deň nám stačí auto nabíjať raz za 5 dní.

Celkové hodnotenie

Hyundai Kona Electric je praktické auto, ktoré poslúži aj náročnejšiemu používateľovi. Dojazd splnil očakávania, čiže jazda Martin-Bratislava sa dá absolvovať bez prestávky. Interiér je pohodlný a ponúka dostatok priestoru, tak ako aj úložný priestor v kufri. V testovanej verzii bolo viacero asistentov, ktoré sa aktivujú pred každou jazdou.

Zvukové a vizuálne upozornenia boli na môj vkus dosť rušivé. No aj to môže byť otázka zvyku. Určite oceníte i-Pedal za volantom, ktorým si viete regulovať úroveň rekuperačného brzdenia. Ďalšou vychytávkou je Hyundai Digitálny, kľúč vďaka ktorému svoje auto zamkne, odomkne a naštartuje váš smartfón.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.