Podľa nedávnej správy je Hyundai Motor Group pripravený vytvoriť alianciu na trhu elektrických vozidiel, partnerstvom s poprednými juhokórejskými technologickými gigantmi Samsung, SK a LG. Cieľom Hyundai, Kia a Genesis je stať sa do roku 2030 poprednými svetovými výrobcami elektromobilov. Aj preto je táto aliancia strategickým krokom na zvýšenie predaja a udržanie konkurencieschopnosti v rýchlo sa rozvíjajúcom automobilovom priemysle, informuje Electrek.
Aliancia medzi Hyundai, Samsung, SK a LG má za cieľ využiť silné stránky každej spoločnosti. Očakáva sa, že v elektromobiloch Hyundai a Kia budú použité polovodiče Samsung s autonómnym riadením, SK batérie a prístrojové panely s OLED diódami od LG. Táto spolupráca bude stimulovať synergické efekty a bude mať významný vplyv na rozvoj domáceho priemyslu.
Taký Hyundai už na trhu s elektrickými vozidlami urobil rozruch úspešným uvedením svojho špecializovaného elektrického SUV, IONIQ 5. Napríklad pôsobivými funkciami, ako napríklad dojazd až 500 km, či schopnosti nabíjať iné zariadenia prostredníctvom zástrčky. IONIQ 5 tak prilákal novú základňu prémiových zákazníkov. Kia ide podobnou cestou so svojím prvým výhradne elektrickým modelom, EV6. V pláne má rovnako nadviazať aj s vlajkovou loďou elektrickým SUV EV9.
Spojenie týchto spoločností prichádza najmä z dôvodu lepšieho konkurenčného postavenia oproti ostatným výrobcom. Spoločnosť LG sa najmä snaží predbehnúť svojich konkurentov a stať sa tak firmou číslo jedna v oblasti dodávania komponentov. Tie zahŕňajú napríklad LG Display panely, LG Innotek kamerové moduly, LG Magna hnacie ústrojenstvo a LG Electronics.
Stanú sa najlepšou alianciou na trhu?
LG Energy Solution, Samsung SDI a SK On zase patria k lídrom na celosvetovom trhu v oblasti batérií pre elektromobily. Dobre vieme, že práve toto je kľúčový komponent elektrických vozidiel a práve tu sa výrobcovia predbiehajú, kto príde s prevratnejším objavom. Samsung Electronics už momentálne dodáva aj polovodiče pre automobilky ako Audi a Volkswagen.
Odborníci sa zhodujú, že takáto aliancia môže a pravdepodobne aj zaznamená úspech na trhu elektromobility. Jednotlivý juhokórejskí technologickí giganti si tak navzájom dokážu výrazne pomôcť a dopĺňať svoje nedostatky.