Juhokórejská skupina Hyundai Motor Group a spoločnosť LG Energy Solutions slávnostne otvorili prvú továreň na výrobu batériových článkov pre elektrické vozidlá v Indonézii. Továreň má ročnú kapacitu 10 GWh batériových článkov, na tému upozornil portál Electrek.
Obrovská investícia a batérie vyrobené v Indonézii
Továreň je súčasťou záväzku spoločností investovať 9,8 miliardy dolárov. Umiestnenie v krajine s najväčšou ekonomikou juhovýchodnej Ázie je v tomto smere dôležité tiež, vznikne tak nový dodávateľský reťazec. Indonézia môže ťažiť z bohatých zdrojov niklu a medi. Práve nerastné zdroje z tejto krajiny sú dôležitými komponentmi v batériách.
Tento nový závod je akýmsi rozšírením aktuálnej továrne Hyundai a nové batérie bude obsahovať aj obľúbený model Kona Electric, ktorý sa v tejto továrni vyrába. Kapacita výroby novej Kony je stanovená na 50 tisíc kusov ročne. Vyrába sa tu však aj IONIQ 5, ktorý je postavený na 800 V architektúre.
Mohlo by vás zaujímať:
- Vyhodnotenie testov spotreby – ktorý elektromobil má pri bežnej jazde najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
- Takto vyzerá nabíjanie budúcnosti. Nabíjací hub ZSE Drive Landererova ponúkne zázemie aj najvyšší nabíjací výkon
- Aktuálny stav nabíjačiek na Slovensku v roku 2024 a plány | VIDEO
V prípravách je už aj druhá fáza rozširovania závodu na výrobu batérií, ktorá zahŕňa investíciu vo výške 2 miliardy dolárov, pričom výrobná kapacita by sa mala po dokončení zvýšiť o 20 GWh. Celkovo bude tak ročná kapacita na úrovni 30 GWh.
Smelé plány do budúcna
Nová výrobná hala sa nachádza v meste Karawang, ktoré je umiestnené neďaleko hlavného mesta Jakarta. Spolieha sa tak na dobrú infraštruktúru, čo samozrejme uľahčuje dovoz materiálu aj distribúciu vyrobených batériových článkov. Továreň je postavená na pozemku s rozhlohou 330 tisíc metrov štvorcových.
Cieľom Indonézie je vyrábať až 600 tisíc elektromobilov ročne, pričom sa to má podariť už do roku 2026. Všetko je to súčasťou plánu o dosiahnutie uhlíkovej neutrality. Momentálne predstavujú elektromobily len 2 percentá z celkového trhu s vozidlami, no do roku 2030 by malo byť toto číslo dvojciferné.
Výroba batérií pre elektromobily je pre každú krajinu mimoriadne dôležitá. Spoliehať sa na existujúce reťazce a výrobné kapacity Číny nemusí byť úplne ideálne. Preto sa automobilky a spoločnosti vyrábajúce batérie snažia investovať aj inde. Napríklad aj na Slovensku vyrastie moderná fabrika na výrobu batérií pre elektromobily, ktorá by mala ponúknuť 1311 pracovných miest. Viac informácií o tejto téme nájdete v článku Na Slovensku vyrastie najmodernejšia európska fabrika na výrobu batérií pre elektromobily.