Automobilka Hyundai v týchto dňoch zverejnila predajné výsledky za február 2020. Ide o čísla, ktoré poukazujú na pomerne zaujímavú situáciu. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Hoci išlo o náročné obdobie, kedy celkové predaje vozidiel značky Hyundai poklesli, a to medziročne až o 21,5%, kategória zo zásuvky nabíjateľných elektrických vozidiel (plug-iny) naopak vykázala rast.
Hyundai uvádza, že počas februára eviduje približne 90 000 predaných vozidiel, z čoho takzvané plug-iny predstavovali 4036 kusov. Na celkovom predajnom objeme tak zaznamenali podiel 4,5% a medziročne si polepšili o 22,2%.
- Čisté elektromobily: 3439 kusov, +22,8% medziročne
- Plug-in hybridy: 597 kusov, +18,9% medziročne
- Vozidlá poháňané palivovými článkami: 533 kusov, +394% medziročne (model NEXO)
Hyundai momentálne vo svojom portfóliu ponúka trojicu vozidiel z kategórie elektrických vozidiel nabíjateľných zo zásuvky. Dva z toho sú čisto elektrické autá a jedno patrí medzi plug-in hybridy.
Ako najdôležitejší sa ukázal byť model Hyundai Kona Electric, ktorý sa od marca začína vyrábať aj v českom výrobnom závode v Nošoviciach.
- Hyundai Kona Electric – 2,279
- Hyundai IONIQ Electric – 1,160
- Hyundai IONIQ Plug-In – 597
Ako je na tom konkurencia?
Vďaka zverejňovaným výsledkom a štatistikám sa v úvode tohto roka dozvedáme viacero zaujímavých informácií. Napríklad aj to, ako sa darí predajom elektromobilu Nissan LEAF či výrobe modelov Volkswagen e-Golf a Tesla Model 3. Tesla však dlhodobo uprednostňuje nárazové zvýšenie dodávok na konci jednotlivých kvartálov.
K tomu sa koncom januára pridal koncern Volkswagen Group s celkovým prehľadom predajov, medzičasom boli zverejnené finančné výsledky Tesly za 4. kvartál fiškálneho roka 2019 a aktuálne poriadne prekvapilo Švédsko, kde sa elektromobily tento rok začali predávať ako teplé rožky. Podobne ako v prípade Renaultu, aj Mitsubishi eviduje zvýšený predaj v Európe. Február bol ťažký pre čínsku spoločnosť NIO, ktorá predala len 707 elektromobilov.