Hyundai Motor Group robí významný krok smerom k revolúcii v technológiách elektromobilov, keďže vytvorila pilotnú výrobnú linku pre novú generáciu solid-state batérií. Tieto batérie predstavujú výrazný krok vpred a môžu byť míľnikom v prechode k udržateľnej mobilite. Na tému upozornil portál thekoreancarblog.
Čo je solid-state batéria
Ide o nový typ batériovej technológie, ktorý využíva pevný elektrolyt namiesto tekutého alebo gélového, ktorý sa používa v tradičných lítium-iónových batériách. Táto technológia sľubuje viacero výhod, pričom sa považuje za potenciálne revolučnú v oblasti skladovania energie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Hyundai predstavil nový dostupný elektromobil. Kúpiť si ho však bude takmer nemožné
- V Nórsku kupujú spaľováky už len požičovne áut. Dôvod vás prekvapí
- Integrácia elektromobilov do elektrickej siete prináša zaujímavé výsledky. Majitelia môžu ušetriť nemalé peniaze
Jednou z najväčších výhod je vyššia energetická hustota. To znamená, že do rovnakého objemu alebo hmotnosti sa vojde viac energie, takže elektromobily môžu vďaka tomu ponúknuť dlhší dojazd. Umožňuje tiež rýchlejšie nabíjanie a pevný elektrolyt je nehorľavý. Solid-state batérie majú tiež potenciál dlhšej životnosti a sú odolnejšie voči teplotám. Hlavnou nevýhodou je zatiaľ vyššia výrobná cena.
Spustenie výroby už onedlho
Prípravy na zriadenie prvej linky na výrobu solid-state batérií Hyundai sú už takmer na konci. Nachádza sa v Centre výskumu batérií vo Výskumnom ústave Uiwang v Gyeonggi-do v Južnej Kórei. Inštalácia zariadení pre jednotlivé procesy sa už blíži ku koncu a zostáva už len výstavba zariadení na automatizáciu logistiky. Plná prevádzka by mala byť spustená v rámci januára, pričom sériová výroba by mohla začať do roku 2030.
V pláne je začleniť prototypy batérií priamo do elektromobilov Hyundai na rozsiahle testovanie v reálnych podmienkach pri bežnom používaní. Tieto testy budú základom budúcich investičných stratégií pre hromadnú výrobu. Továreň je navrhnutá maximálne moderne. Zahŕňa špičkovú automatizáciu, ktorá integruje robotiku do svojich výrobných procesov s cieľom zvýšiť efektivitu a presnosť.
Konkurencia
Hyundai nie je ani zďaleka jedinou automobilkou či firmou, ktorá sa zaoberá solid-state batériami. Aj na našom webe sme už viackrát informovali o konkurenčných riešeniach. S výrobou batérií „novej generácie“ začala nedávno napríklad automobilka Honda, ktorá dokončila výstavbu unikátnej demonštračnej výrobnej linky s rozlohou 27 400 metrov štvorcových. Čínske NIO má v pláne svoje budúce elektromobily tiež vybaviť solid-state batériami, a to s kapacitou až 150 kWh. Podobné plány má aj Volkswagen a iné automobilky.