Hyundai patrí medzi automobilky, ktoré sú lídrami v elektromobilite. Investuje nemalé peniaze do technologického pokroku, išlo napríklad o jedného z prvých výrobcov, ktorý ponúkol 800 V architektúru vo svojich modeloch, taktiež v spojení s V2L. Teraz sa pripravuje na ďalšiu fázu inovácií, pretože čoskoro začne s výrobou nových solid-state batérií. Na tému upozornil portál Electrek.
Plány automobilka načrtla už počas Hyundai Investor Day v roku 2023, kedy oznámila investíciu viac ako 9 miliárd dolárov počas nasledujúcich 10 rokov práve do vývoja batérií. Vyvíja aj LFP a NCM batérie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Mestské žihadlo, rodinné SUV aj špičkový športiak. Elektromobily Hyundai bojujú o váš hlas v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing
- NIO čoskoro vybaví svoje elektromobily 150 kWh solid-state batériami od WeLion
- Rýchlejšie, lacnejšie, výkonnejšie: Honda začína s výrobou solid-state batérií pre elektromobily
Začiatkom tohto roka sa objavili prvé správy o tom, že Hyundai takmer dokončil výstavbu pilotnej výrobnej linky pre solid-state batérie. Najnovšie informácie hovoria o tom, že sa chystá slávnostné otvorenie výskumného centra, v ktorom automobilka túto linku vybudovala. Stane sa tak počas marca, no presný dátum ešte nevieme. Otvorenia sa má zúčastniť niekoľko lídrov v odvetví, vrátane GM, ktorá nedávno rozšírila partnerstvo s Hyundai.

Túto „demo“ linku využije automobilka na testovanie novej technológie batérií, ktoré majú potenciál poskytnúť väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie, vyššiu hustotu energie a bezpečnosť. Na ich masovú výrobu si však ešte počkáme, plánom je začať s ňou niekedy okolo roku 2030.
Hyundai otvára dvere do budúcnosti. Začína pilotnú výrobu solid-state batérií
9.1.2025
Hyundai Motor Group robí významný krok smerom k revolúcii v technológiách elektromobilov, keďže vytvorila pilotnú výrobnú linku pre novú generáciu solid-state batérií. Tieto batérie predstavujú výrazný krok vpred a môžu byť míľnikom v prechode k udržateľnej mobilite. Na tému upozornil portál thekoreancarblog.
Čo je solid-state batéria
Ide o nový typ batériovej technológie, ktorý využíva pevný elektrolyt namiesto tekutého alebo gélového, ktorý sa používa v tradičných lítium-iónových batériách. Táto technológia sľubuje viacero výhod, pričom sa považuje za potenciálne revolučnú v oblasti skladovania energie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Hyundai predstavil nový dostupný elektromobil. Kúpiť si ho však bude takmer nemožné
- V Nórsku kupujú spaľováky už len požičovne áut. Dôvod vás prekvapí
- Integrácia elektromobilov do elektrickej siete prináša zaujímavé výsledky. Majitelia môžu ušetriť nemalé peniaze
Jednou z najväčších výhod je vyššia energetická hustota. To znamená, že do rovnakého objemu alebo hmotnosti sa vojde viac energie, takže elektromobily môžu vďaka tomu ponúknuť dlhší dojazd. Umožňuje tiež rýchlejšie nabíjanie a pevný elektrolyt je nehorľavý. Solid-state batérie majú tiež potenciál dlhšej životnosti a sú odolnejšie voči teplotám. Hlavnou nevýhodou je zatiaľ vyššia výrobná cena.
Spustenie výroby už onedlho
Prípravy na zriadenie prvej linky na výrobu solid-state batérií Hyundai sú už takmer na konci. Nachádza sa v Centre výskumu batérií vo Výskumnom ústave Uiwang v Gyeonggi-do v Južnej Kórei. Inštalácia zariadení pre jednotlivé procesy sa už blíži ku koncu a zostáva už len výstavba zariadení na automatizáciu logistiky. Plná prevádzka by mala byť spustená v rámci januára, pričom sériová výroba by mohla začať do roku 2030.

V pláne je začleniť prototypy batérií priamo do elektromobilov Hyundai na rozsiahle testovanie v reálnych podmienkach pri bežnom používaní. Tieto testy budú základom budúcich investičných stratégií pre hromadnú výrobu. Továreň je navrhnutá maximálne moderne. Zahŕňa špičkovú automatizáciu, ktorá integruje robotiku do svojich výrobných procesov s cieľom zvýšiť efektivitu a presnosť.
Konkurencia
Hyundai nie je ani zďaleka jedinou automobilkou či firmou, ktorá sa zaoberá solid-state batériami. Aj na našom webe sme už viackrát informovali o konkurenčných riešeniach. S výrobou batérií „novej generácie“ začala nedávno napríklad automobilka Honda, ktorá dokončila výstavbu unikátnej demonštračnej výrobnej linky s rozlohou 27 400 metrov štvorcových. Čínske NIO má v pláne svoje budúce elektromobily tiež vybaviť solid-state batériami, a to s kapacitou až 150 kWh. Podobné plány má aj Volkswagen a iné automobilky.