Futuristicky pôsobiace multifunkčné vozidlo Hyundai STARIA sa v najbližších rokoch do predaja dostane aj v elektrickom prevedení. Ako píše ekonomický denník The Korea Economic Daily, rozšírením ponuky Hyundai reaguje na prísnejšie environmentálne (emisné) regulácie v Európe. Na tunajšom trhu očakáva nárast záujmu o elektrické dodávky v dôsledku emisnej normy Euro 7.
Netradičný model sa vyrába v Južnej Kórei. V limitovanom počte sa dostal do predaja aj na Slovensku. Importér značky Hyundai v roku 2023 prezradil, že v našich končinách bola dostupná vyše stovka vozidiel STARIA.
Tak ako podobné vozidlá z kategórie “mikrobus”, aj tento netradične vyzerajúci model láka na všestrannosť pri prevoze väčšieho počtu pasažierov a batožiny. Dostupná je v 7-miestnej a 9-miestnej verzii. Po elektrifikácií by na trh efektívne dorazil rival pre Volkswagen ID. Buzz. Ten sa mimochodom, nedávno dočkal 7-miestnej konfigurácie Volkswagen ID.Buzz GTX. Svoje luxusné MPV na Slovensku koncom roka 2023 do predaja uviedla aj značka Voyah, spadajúca pod pomerne známy DongFeng.
Výroba elektrickej verzie má byť plánovaná na rok 2026. Podľa denníka má prekvapivo prebiehať v susednej Českej republike. Hyundai tam vo svojom závode v českej obci Nošovice nedávno rozbehol produkciu modelu Hyundai KONA Electric. Z výrobných liniek schádzajú aj modely Tucson SUV a celé produktové portfólio i30.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektrické Porsche Cayenne sa objavilo na cestách. Vyrábať sa bude v Bratislave
- Rusko oficiálne vstúpilo do 90. rokov. Elektromobil Lada e-Niva s dojazdom 175 km po 12 hodinách nabíjania
- Vyhodnotenie testov spotreby – ktorý elektromobil má pri bežnej jazde najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
Zverejnených bolo aj niekoľko základných informácií o batérií a dojazde. Elektrická verzia Hyundai STARIA má dostať batériu 4. generácie s vyššou energetickou hustotou a kapacitou 84 kWh. Ide o batériu, ktorú Hyundai začal používať s uvedením modelu IONIQ 5 N v roku 2023.
Očakávaný dojazd podľa metodiky WLTP by sa mal pohybovať niekde na úrovni 400 kilometrov. Testovacia metodika juhokórejského Ministerstva energetiky, obchodu a priemyslu (MOTIE) uvádza hodnotu 324 kilometrov, no ako vysvetľuje portál Electrive, európsky cyklus WLTP dosahuje spravidla vyššie čísla. V prípade modelu Hyundai IONIQ 5 N je oficiálny dojazd podľa MOTIE stanovený na 351 kilometrov, zatiaľ čo pri WLTP je to až 448 kilometrov.
800 V architektúra sa podpíše na možnostiach pre nabíjanie. V tomto smere sa spomína tradičná informácia o nabíjaní z 10 na 80 % kapacity za 20 minút. Posledná technická informácia o elektrickej verzii Hyundai STARIA spomína elektromotor s výkonom 160 kW osadený na prednej náprave.