MojElektromobil

Hyundai patrí momentálne medzi najväčších inovátorov v oblasti vývoja elektrických vozidiel. Elektromobily tohto výrobcu už dávno fungujú na 800 V architektúre, čo je obrovská výhoda. Majú nízku degradáciu batérie, ponúkajú výborný pomer ceny a výkonu, rýchle nabíjanie a dostatočne veľké batérie. Najnovšie informácie teraz hovoria o tom, že automobilka pracuje na LFP batériách s “ultra vysokou kapacitou.” Na tému upozornil portál Electrive.

Najskôr si pripomeňme, čo vlastne LFP batéria je. Ide o typ lítium-iónovej batérie, pričom skratka LFP označuje chemickú zlúčeninu lítium-železo-fosfát. Od iných lítium iónových batérií sa líši tým, že používa fosfátovú katódu namiesto oxidu kovov. Tieto batérie neobsahujú vzácne kovy, preto sú lacnejšie. Sú menej náchylné na prehrievanie a majú dlhšiu životnosť (nižšiu degradáciu). Ich hlavnou nevýhodou je nižšia energetická hustota a nižší výkon pri nízkych teplotách.

LFP batéria s vysokou energetickou hustotou

LFP batéria od Hyundai by mohla prekonať najväčšiu prekážku tohto typu batérií – nízku hustotu. Zdroj hovorí o tom, že energetická hustota by mohla byť niekde na úrovni až 300 Wh/kg. Najlepší čínski výrobcovia sú teraz niekde na hodnote 200 Wh/kg. Navýšenie je to teda poriadne, prejaví sa to hlavne v tom, že do rovnako veľkej batérie sa zmestí oveľa viac energie, čím sa predĺži dojazd elektromobilu.

Nemali by ste prehliadnuť:

Hyundai mal údajne za cieľ dokončiť vývoj LFP batérií už v roku 2023 alebo 2024, no posunulo sa to až na budúci rok. Hlavným dôvodom bol práve cieľ dosiahnuť spomínanú energetickú hustotu. Hyundai má už dlhšiu dobu niekoľko vlastných batériových projektov, aj keď túto informáciu výrobca oficiálne nepotvrdil.

hyundai bateria
Zdroj: Hyundai

V septembri však potvrdil aspoň informáciu, že spoločne s Kiou, Hyundai Steel a EcoProBM skúma nové technológie na výrobu LFP katód. Tento projekt má trvať približne 4 roky, takže batérií pre budúci rok by sa nemal nijako dotknúť. Nové LFP batérie by mali byť nainštalované v lacných menších až stredne veľkých vozidlách.

Náš tip
Softvérové aktualizácie elektromobilu: Ako to funguje?
22. októbra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+