IAA Frankfurt 2019: Prehľad najdôležitejších e-noviniek na autosalóne

Na autosalóne vo Frankfurte 2019 (IAA Frankfurt 2019) sa predstaví množstvo elektromobilov v produkčnej verzii. Medzi najväčšie novinky jednoznačne patrí Mini Cooper SE, Honda retro E, Volkswagen ID 3 a Porsche Taycan. Uvidíme aj nové elektrické koncepty a nové elektrické Smart EQ, ktoré úplne končia so spaľovacími motormi.

Elektromobily od Mini a Hondy sa zameriavajú na najdostupnejšiu časť trhu, Volkswagen ID 3 pravdepodobne ohrozí dominantné postavenie Tesly Model 3 Porsche Taycan s cenovkou okolo 150-tisíc eur uspokojí náročných zákazníkov.

Prinášame prehľad najdôležitejších a najočakávanejších elektrických a hybridných automobilov na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

BMW Vision M Next

Vision M Next bol odhalený začiatkom leta a predstavuje hybridný koncept mníchovskej automobilky BMW. Jeho dizajn odkazuje na superšport BMW M1 z konca sedemdesiatych rokov a zároveň sa podobá na hybridný model i8.

Koncept Vision M NEXT by sa mohol budúci rok zmeniť na novú generáciu i8. V koncepčnej podobe je vozidlo poháňané hybridným pohonom s výkonom 591 koní, čo je výrazný upgrade oproti súčasnej i8 s 369 konskými silami.

Cupra Tavascan

Cupra (športová divízia Seatu) Tavascan sľubuje dojazd 450 km

 

Cupra je koncept športového elektrického crossoveru od španielskej automobilky Seat (skupina Volkswagen). Zverejnený dojazd 450 kilometrov (WLTP) dosiahne aj vďaka 77 kWh batérii a vyprodukuje približne 300 koní. Z 0 na 96 km/h Tavascan vyšprintuje za 6,5 sekundy.

Ostrý a agresívny dizajn jasne hovorí, že sa chce odlíšiť od svojich súrodencov zo skupiny VW. Zároveň však bude zdieľať platformu pre elektromobily MEB. Interiér zdobí 13” dotykový displej, čalúnenie sedadiel s uhlíkovými vláknami, kožou a Alcantarou.

Honda E

Retro mestský hatchback od japonskej Hondy je konečne pripraveny na sériovú výrobu. Mal by uspieť hlavne v európskych mestách. Dodávky sa začnú začiatkom roku 2020 a model už eviduje tisíce predobjednávok. Cena sa bude pohybovať okolo 30 000 EUR, čo môže byť problém vzhľadom na jej dojazd len 200 km a kapacitu batérie 33,3 kWh.

Smart EQ – koniec spaľovacím motorom

Koncept Smart ForTwo EQ

 

Nové elektrické modely Smart ForTwo a ForFour dostanú novú perforovanú masku, nové kolesá a svetlá. Automobilka z koncernu Daimler totiž definitívne končí so spaľovacím pohonom.

Meniť sa bude aj interiér, nepôjde však o nič radikálne. Otázne sú technické parametre nemeckých drobcov. Aktuálne elektrické verzie totiž zaostávajú za súpermi s maximálnym výkonom 82 koní a dojazdom 160 km na jedno nabitie. To dokážu s batériou o kapacite 17,6 kWh.

Vo Frankfurte by sme mali vidieť aj zlepšené parametre, nechajme sa prekvapiť.

Hyundai ’45’ EV

Koncet 45 EV predstaví nový dizajnový jazyk Hyundai

 

Kórejský Hyundai využije autosalón vo Frankfurte na odhalenie novej elektrickej koncepcie, ktorá je známa pod názvom 45. Podrobnosti zatiaľ nie sú známe, ale spoločnosť nedávno povedala, že bude slúžiť ako symbolický míľnik pre dizajn budúcich elektromobilov značky. Očakáva sa, že Hyundai predstaví aj nový športový elektromobil.

Súvisiacie články

Lamborghini Sian – hybridný hyperšport

Teaser zverejnený na Instagrame Lamborghini

 

Napriek tomu, že rivali McLaren a Ferrari implementovali do svojich vozidiel hybridný pohon, Lamborghini doteraz presadzovalo výhradne spaľovací motor. Vo Frankfurte 2019 sa to však zmení predstavením hybridného hyperšportu Sian. Bude vyrobených iba 63 kusov a všetky sú už pred predstavením predané.

Len dnes predstavený model Sian v limitovanej edícii počíta so spaľovacou V12-kou s výkonom 774 koní a pridáva 48V elektromotor, čím zvýši výkon celej pohonnej sústavy na 808 koní. Elektromotor bude pripojený na prevodovku a má poháňať auto v spiatočke a pri jazde v nízkych rýchlostiach.

Namiesto klasickej Li-ion batérie použije Lamborghini superkondenzátor, ktorý uskladní trikrát viac energie ako Li-ion batéria s rovnakou váhou.

Mercedes EQV

Elektrický van sľubuje dojazd až 405 km (WLTP)

 

Trh praktických elektormobilov reprezentuje ponovom model EQV od Mercedes-Benz. Koncept minivanu automobilka predstavila na ženevskom autosalóne, minulý mesiac sme boli na premiére modelu EQV v Nemecku a teraz ho oficiálne ukáže aj verejnosti. Minivan bude mať dojazd 405 km a zákazník si môže vybrať 8 sedadiel alebo luxusnejší a priestrannejší šesťmiestny variant.

Mini Cooper SE

Jedným z najviac očakávaných elektrických automobilov tohto roka je elektrické Mini. Cooper SE bude mať tradične 3 dvere a dojazd medzi 200 – 230 km. Konštruktéri Mini si požičali platformu z BMW i3. Cooper SE bude však stáť o niečo menej ako benzínový Cooper S. Výroba bude prebiehať vo Veľkej Británii od novembra a jeho cena bude 24 400 libier.

Porsche Taycan

Taycan môže byť serióznym konkurentom Tesly Model S

 

Porsche Taycan zažije svoju svetovú premiéru už zajtra (4.septembra 2019) a vo Frankfurte sa tiež predstaví vo svojej výrobnej verzii. Auto vychádza z konceptu Mission E z roku 2015.

Taycan má poskytnúť jazdné vlastnosti športovej 911-ky a praktickosť modelu Panamera. S výkonom viac ako 600 koní a šprintom z 0-100 km/h za približne 3 sekundy bude konkurovať Tesle Model S. Porsche investovalo miliardy eur do elektromobility a postavilo aj úplne nový závod na výrobu Taycanu.

Volkswagen ID 3

VW ID 3 môže zobrať trhový podiel Tesle Model 3

 

Veľkým hitom vo Frankfurte bude Volkswagen ID 3 – prvý model značky od základov konštruovaný ako elektromobil. Kompaktný rodinný hatchback má dojazd medzi 330 a 550 km, samozrejme s cenovým rozdielom. Cena by sa mala začínať na sume 25 000 eur, no ako prvá pôjde do výroby najdrahšia verzia.

Široká škála cien a aj kapacít batérie sa postará o to, že ID 3 bude rivalom pre modely Mini Cooper SE, Honda E a aj pre Teslu Model 3.

IAA 2019: Ktorý je váš favorit?

Na ktorý elektromobil sa tešíte najviac? Napíšte nám v komentároch pod článkom.

 

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.