Spoločnosť IAV chce spraviť revolúciu na poli systémov riadenia v elektromobiloch. Na Vienna Motor Symposium predstavila koncept riadenia, ktorý kombinuje elektromotor s trojstupňovou prevodovkou. Výsledkom má byť skvelá úroveň komfortu jazdy a efektivity, a to všetko pri dosiahnutí minimálnych rozmerov samotného motora.
Ďalšou skvelou vlastnosťou tohto systému sú jeho kompaktné rozmery a modularita. Pri vytváraní elektromotorov je vždy kladený nárok aj na malé rozmery, čo sa potom odrazí na celkovej hmotnosti automobilu, ako aj veľkosti úložného priestoru. Zároveň však má byť nový motor modulárny, čo umožní jeho použitie v rôznych kategóriách automobilov.
Okrem toho bude možné tento motor použiť v rôznych typoch riadenia. Bude vhodný pre plnohodnotné elektromobily, ale aj hybridy. Znovu to umožňuje modulárna konfigurácia, vďaka ktorej je možné vymeniť jednotlivé komponenty motora.
Samotný motor ponúkne priebežný výkon 50 kW a maximálny výkon 80 kW. Hodí sa do automobilov kategórie A až D, zvládne dlhodobú maximálnu rýchlosť 160 km/h a dočasnú maximálku až 185 km/h. Popritom všetkom je motor oproti svojim konkurentom až o 10 % efektívnejší. Výrobca to dosiahol vďaka šikovnému spracovaniu, použitým materiálom či rozumne vedeným káblom. Zatiaľ nemáme k dispozícii informácie, kedy by sa mal tento systém dostať do reálnych automobilov. Očakávame ho však v priebehu najbližších rokov.
Zdroj: IAV via electriccarsreport.com, tutulný (ilustračný) obrázok: insideevs.com