MojElektromobil

India pracuje na pláne nahradiť 800 000 dieselových autobusov plne elektrickými autobusmi počas nasledujúcich siedmich rokov. Pôjde tak o tretinu celého vozidlového parku autobusov v krajine. Správu priniesol denník The Economic Times s odvolaním sa na vysokopostavených úradníkov a s uvedením podrobnejších čísel.

Podľa správy počíta plán s počtami až 200 000 elektrických autobusov pre štátne dopravné podniky, 550 000 pre súkromných prevádzkovateľov a 50 000 školských autobusov a kyvadlovej dopravy do roku 2030. Plán by mohol spadať pod program financovania “Rýchlejšie zavádzanie a výroba elektrických vozidiel” (FAME). Ten v súčasnosti smeruje do svojho tretieho kola, no ešte musí byť schválený.

Tata Starbus EV
Tata Starbus EV | Zdroj: Tata

Zdroje zapojené do týchto plánov pre ET uviedli, že “nahradenie dieselových autobusov elektrickými nielenže vyrieši environmentálne problémy, ale pomôže aj vytvoriť ekosystém pre elektrické vozidlá”.

Mohlo by vás zaujímať:

Vyše dva milióny autobusov v krajine

Uskutočnili sa dve stretnutia najvyšších vládnych predstaviteľov a zástupcov rôznych inštitúcií o tom, ako agregovať a konvertovať dopyt. Pre denník to uviedol vysokopostavený úradník. Zároveň dodal, že ťažiskom rozhovorov bolo vypísanie veľkých verejných obstarávaní s cieľom znížiť náklady na jednotku. Rovnako sa rokovalo o metóde distribúcie vozidiel existujúcim dopravcom.

“India má v súčasnosti približne 2 300 000 autobusov, z ktorých 140 000 prevádzkujú orgány verejnej dopravy,”

Saurabh Kumar, viceprezident Globálnej energetickej aliancie pre ľudí a planétu (GEAPP) v Indii

“Na elektrifikáciu autobusov v takomto rozsahu by sa museli podieľať finančné inštitúcie, podobne ako to urobili pri investovaní do rozvoja systémov rýchlej hromadnej dopravy (MRTS),” uviedol ďalší zdroj ET. “Vláda je ochotná, pretože sa domnieva, že namiesto stimulovania individuálnej dopravy ľudí, ktorí si môžu dovoliť elektrické autá a motocykle, je lepšie investovať zdroje do segmentu, ktorý bude mať najväčší sociálny aj environmentálny vplyv.”

Mercedes-Benz eCitaro G
Elektrobus Mercedes-Benz eCitaro G | Zdroj: Daimler Truck & Bus

V Indii sa nejedná o prvý program financovania elektrických autobusov. Cieľom programu “PM-eBus Sewa” je napríklad do desiatich rokov nasadiť celkovo 10 000 elektrických autobusov v 169 indických mestách a vytvoriť infraštruktúru vrátane nabíjacej technológie na prevádzku elektrických autobusov. Hodnota programu predstavuje približne 576 miliárd rupií (približne 6,35 miliardy eur) a ide o verejno-súkromné partnerstvo.

Podobné pokroky prebiehajú aj na regionálnej úrovni. V Dillí spoločnosť Tata Motors dodala 1 300 elektrických autobusov prostredníctvom programu financovania vedeného vládou. O dodávkach autobusoch pre hlavné mesto Indie sme v decembri informovali v samostatnom článku.

Náš tip
MHD Dunajská Streda už len na elektrický pohon a zadarmo
15. januára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+