MojElektromobil

Aktualizácia 17. júna 2020

Dnes krátko poobede prebehlo oficiálne otvorenie prvej nabíjacej stanice Ionity na Slovensku. Prvá nabíjačka od známeho prevádzkovateľa sa nachádza na čerpacej stanici Shell a je vybavená dvomi stojanmi s konektorom CCS a maximálnym výkonom 350 kW.

Technológiou Ionity vníma Shell ako dôležitý rozvojový impulz: „Som rád, že dnes začíname ďalšiu kapitolu spoločnosti Shell na Slovensku. Už v minulosti sme uvedením našich prémiových palív Shell V-Power ponúkli zákazníkom inovácie v oblasti tradičných palív. Dnes vstupujeme do novej éry, keď spolu s IONITY začíname našim zákazníkom ponúkať riešenia pre dopravu s nižšími emisiami,“ hovorí Jan Čapský, riaditeľ čerpacích staníc Shell na Slovensku a v Česku.

Maximálny výkon

Dostupný výkon 350 kW je súčasné komerčné maximum, ktoré sa pri budovaní nabíjacích staníc využíva. Elektromobil dokáže dobiť za 10 až 15 minút, no ide iba o teoretickú hodnotu, ktorú takmer nie je možné dosiahnuť. V súčasnosti totiž neexistuje elektromobil, ktorý by dokázal využiť výkon 350 kW na maximum. Ionity je však pripravené na takúto záťaž aj vo veľkom.

Ako vysvetľuje manažér Ionity pre strednú a východnú Európu, Peter Ševce, výkon 350 kW je dostupný pre každú nabíjaciu stanicu: „Technológia nabíjacej stanice je postavená tak, že dokáže nabíjať autá maximálnym výkonom aj pri obsadení viacerých miest súbežne. Je to riešenie bez kompromisov, ktoré presahuje štandard pri súčasných rychlonabíjačkách.“

Energia z obnoviteľných zdrojov

Zaujímavosťou je, že obe dobíjacie miesta na čerpacej stanici Shell pri Senci využívajú energiu zo slovenských obnoviteľných zdrojov. Rovnako poteší, že k súčasným dvom stojanom je možné pridať ďalšie dva. Či sa tak aj niekedy stane je otázne, no podľa tlačovej správy to je realizovateľné.

Senecký nabíjací bod Ionity je 29. nabíjacím miestom Shell s ultrarýchlym dobíjaním. Aj toto číslo však dokazuje, že výstavba v spolupráci so Shell je iba na začiatku. Do konca roka 2021 chce Ionity prevádzkovať 280 nabíjacích miest na 60 čerpacích staniciach Shell v 10 európskych krajinách.


Pôvodný článok:

Firma Ionity len nedávno zaskočila mnohých majiteľov elektromobilov výrazným zvyšovaním cien. Po Európe však už má vybudovanú pomerne rozsiahlu sieť nabíjacích staníc, pričom včera sa do zoznamu oficiálne pridalo aj Slovensko. Prvé dve nabíjačky pri Senci sú oficiálne spustené.

Výstavba dokončená, nabíjačky spustené

O tom, že aj na Slovensku vyrastú nabíjacie stanice Ionity sme vedeli už dlho, avšak nevedeli sme konkrétny dátum ich spustenia. Výstavba Ionity sa rozbehla na pumpe Shell pri Senci ešte vo februári tohto roka, pričom zakrátko boli osadené aj oba stojany. Koncom apríla všetko vyzeralo dokončené a čakalo sa iba na spustenie nabíjačiek.

To ale nasledujúce týždne neprichádzalo, firma čakala na kolaudáciu. Oficiálneho spustenia sme sa napokon dočkali až včera, 8. júna. Nájdete tu teda dva 350 kW stojany s konektorom CCS. Nabíjať sa dá aj bez registrácie, no za vyššiu cenu 0,79 € / 1 kWh.

ionity senec na slovensku zse drivy

So ZSE Drive za domáce ceny

Ionity sa rozhodlo zvýšiť ceny za nabíjanie výrazným spôsobom až na takú úroveň, že nabíjanie na ich nabíjacích staniciach teraz patrí medzi najdrahšie. Spomínaná suma za jednu kWh naozaj nie je atraktívna, no ako spomíname, platí len pre neregistrovaných zákazníkov. Ak vlastníte elektromobil od Audi, BMW, Daimleru, Fordu, Volkswagenu, Audi, Porsche a automobiliek KIA a Hyundai, je možné dohodnúť sa priamo s nimi na vydaní karty s nižšou tarifou.

Nižšiu cenu ale môžete získať aj iným spôsobom. Dostupná je navyše pre všetkých majiteľov elektromobilov na Slovensku. Stačí, ak pri nabíjaní použijete kartu od ZSE Drive. Firma totiž podporuje národný roaming aj s novo-vybudovanými stojanmi Ionity, čo znamená, že nabíjať môžete za 0,39 € / kWh.

VIDEO: nabíjačku sme hneď aj vyskúšali

17. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+