Človek by mal pocit, že automobilky sa doslova predbiehajú v tom, ktorá ukáže najfuturistickejší koncept. Niektoré vyzerajú naozaj nádherne, no ich následná implementácia do skutočného sveta už taká zaujímavá nie je. Ako to bude v prípade tohto modelu, síce nevieme, no na fotografiách vyzerá neskutočne. Na tému upozornil portál Electrek.
Pickup alebo superšport?
Úplne nový elektrický koncept Italdesign Quintessenza je talianskou verziou konceptu Porsche Dakar, ktorý by sa mal do výroby dostať už onedlho. Tento koncept zažil svoj debut na autosalóne v Pekingu a stelesňuje dynamickú zdatnosť GT vozidla spolu so všestrannosťou a prispôsobivosťou pick-upu. Teda aspoň takto ho prezentuje samotný výrobca.
Vozidlo, ktoré na prvý pohľad vyzerá ako brutálny športiak, je možné rázom premeniť na pickup. Zadné sedadlá sú kvôli tomu navrhnuté tak, aby sa dali otočiť o 180 stupňov, čím poskytnú panoramatický režim “sledovania hviezd.” Vozidlo má všetko to, čo by mal správny koncept mať. Agresívny dizajn, nízky profil, zaujímavý tvar svetiel a oveľa viac.
Brutálny výkon a veľká batéria
Zaujímavé je to aj z pohľadu parametrov. Vozidlo totiž ponúka výkon až 777 konských síl, samozrejme s pohonom všetkých štyroch kolies. Vo vnútri sa nachádza obrovský akumulátor s kapacitou 150 kWh, ktorý má ponúknuť dojazd na úrovni približne 750 kilometrov. Mimochodom, elektromobil zrýchli z nuly na stovku za menej ako 3 sekundy.
Mohlo by vás zaujímať:
- Mazda EZ-6 je nová elektrická vlajková loď automobilky. Dostane sa aj ku nám?
- Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Poznáme najlepšie elektromobily na Slovensku
- 56-ročný muž zabil motorkára. Nevenoval pozornosť vedeniu vozidla pri používaní autopilota
Informácie ohľadom nabíjania zatiaľ zverejnené neboli, no vieme, že vozidlo bude využívať 800-voltovú architektúru. Viac o tejto téme a porovnanie so 400 V architektúrou nájdete v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody?
Medzi ďalšie zaujímavosti patrí nastaviteľná svetlá výška v rozmedzí od 200 do 280 mm či priestor len pre 4 pasažierov. Veľmi zaujímavá je dĺžka rázvoru, ktorá je až 3240 mm. To znamená naozaj veľmi štedrý priestor vnútri pre pasažierov vpredu aj vzadu. Množstvo prvkov na vozidle obsahuje ďalšie zaujímavé elektronické súčiastky a technológie.
Napríklad na vrchu sa nachádzajú dve “plutvy,” ktoré sú súčasťou systému ADAS. Vozidlo obsahuje senzory na vnímanie okolia, rovnako aj pokročilý softvér pre jeho vyhodnocovanie.