Francúzska nabíjacia sieť musela odstaviť 87% nabíjačiek, dôvodom je bezpečnostné riziko

27.3.2020 Doplnené informácie od EVBox.


Izivia, francúzsky prevádzkovateľ nabíjacích staníc pre elektromobily, odstavil 189 z 217 rýchlonabíjačiek svojej siete Corri-door. Dôvodom je bezpečnostné riziko po tom, čo v priebehu niekoľkých mesiacov došlo k dvom nešpecifikovaným incidentom. Odstávka má predstavovať preventívny krok, ktorý efektívne zabráni možnému vzniku ďalších problémov.

V krátkom vyjadrení na oficiálnej stránke Izivia uvádza, že okrem poškodenia nabíjacích staníc nedošlo pri evidovaných incidentoch k žiadnym ďalším škodám. Bližšie nešpecifikuje o čo presne išlo.

Avšak, keďže ide o indikátor možných problémov, spoločnosť pristúpila ku konečnej odstávke dotknutých nabíjacích staníc. Ďalej však dodáva, že vykoná čiastočnú výmenu hardvéru, aby aspoň časť z pôvodných lokalít opäť uviedla do prevádzky.

Dve tretiny rušia natrvalo

Naprieč sieťou Corri-Dorr v prevádzke nateraz zostalo len 28 z celkovo 217 nabíjacích terminálov. Podľa dostupných informácií ide o zariadenia, ktoré pochádzajú od iného dodávateľa než EVBox. Žiadne problémy na nich pozorované neboli.

Izivia predpokladá, že zachovaná bude približne tretina z pôvodnej infraštruktúry Corri-Door. Toto rozhodnutie zdôvodňuje aj tým, že infraštruktúra už má svoj vek a používaná technológia sa medzičasom posunula vpred. Niektoré lokality vraj neboli ani zďaleka využívané v takej miere, aby sa ich vôbec oplatilo prevádzkovať, nie to do nich ešte ďalej investovať.

Ako informuje portál Electrive, odstávku najviac pocítia majitelia elektromobilov, ktoré sú vybavené konektorom CHAdeMO. Sieť Corri-Dorr mala mať jedno z najväčších pokrytí na francúzskych diaľniciach, pričom väčšina zo staníc ponúkala konektory CHAdeMO, CCS aj Type 2.

Hoci nie je známe, čo presne sa stalo, objavili sa aspoň čiastkové informácie. Problémové majú byť nabíjacie stanice od výrobcu EVBox, na ktorých sa podľa francúzskych novín Les Echos začali objavovať znepokojujúce “čierne plochy”, čo poukazuje na problém v oblasti prehrievania, respektíve na nekontrolovaný vznik tepla.

Súvisiacie články

Zanedbali údržbu, tvrdí EVBox

Spoločnosť EVBox vo svojom vyhlásení tvrdí, že o celej situácii sa dozvedela až z webovej stránky prevádzkovateľa Izivia. Odstavené majú byť nabíjacie stanice EVTronic DC, ktoré boli vyrobené v rokoch 2014 a 2015 v špecifickej konfigurácii pre Iziviu.

Spomínané dva incidenty sa odohrali v apríli a júni 2019. EVBox uvádza, že došlo k ich dôkladnému vyšetreniu a s istotou môže potvrdiť, že súvisia práve s vyhotovením nabíjačiek, ktoré požadovala Izivia. Koncovým zákazníkom vraj nehrozí žiadne bezpečnostné riziko.

Za vzniknutú situáciu si podľa spoločnosti EVBox môže prevádzkovateľ sám. Napriek viacerým upozorneniam malo dôjsť k zanedbaniu údržby v potrebnom rozsahu a frekvencii.

EVBox v závere vyjadrenia dodáva, že Izivii ponúkli pomocnú ruku, aby situáciu spoločnými silami vyriešili a znovu mohlo dôjsť k otvoreniu nabíjacích staníc.

EVBox mal problémy aj na Slovensku

Rovnaký výrobca mal problémy podobného charakteru aj na Slovensku. Prvá ultrarýchla nabíjacia stanica v Budči vykazovala problémy s chladením kábla, pri prehriatí dochádzalo k svojvoľnému vypínaniu nabíjania.

Výrobca ich aktívne riešil, prevádzkovateľ ZSE Drive však pri výstavbe ďalších staníc radšej uprednostnil konkurenčného výrobcu ABB. Nabíjacie stanice od EVBox naopak plánuje využívať Greenway – objavili sa aj na novom ultrafast hube pri bratislavskom Avione, ktorý ešte len čaká na spustenie.

Náš tip
7 MW energie: Porsche otvorilo najvýkonnejší nabíjací park v Európe
Náš tip
GreenWay zablokoval účty používateľom bez pridanej platobnej karty
Náš tip
Navigácia Tesly bude zobrazovať aj nabíjačky cudzích prevádzkovateľov
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.