MojElektromobil

Na odstavnej ploche prevádzkovateľa verejnej dopravy Electra Afikim v meste Rosh HaAyin v Izraeli bol nainštalovaný nový indukčný nabíjací terminál. Spoločnosť Electreon, ktorá sa špecializuje na indukčné nabíjacie systémy pre elektrické vozidlá, dokončila výstavbu bezdrôtového nabíjacieho riešenia pre zaparkované mestské elektrobusy. Správu priniesol portál electrive.

Zatiaľ bez údajov o rýchlosti nabíjania

Elektrické autobusy sa teraz môžu indukčne nabíjať nepretržite bez nutnosti pripojenia kábla. Spoločnosť tvrdí, že ich systém indukčného nabíjania elektrických autobusov obsahuje aj distribúciu dostupného výkonu medzi nabíjacími stanicami. Neprezradili však aký výkon je schopný ich systém indukčného nabíjania dosiahnuť.

Prevádzkovateľ verejnej dopravy Electra Afikim využije tento terminál na nabíjanie svojich elektrických autobusov od čínskych výrobcov Higer, Ankai a Sunwin. Tí do elektrobusov práve integrovali prijímače spoločnosti Electreon. Výrobcovia Higer a Ankai dokončili aj schvaľovací proces v EÚ, čo je podľa spoločnosti Electreon dôležitý krok k zavedeniu bezdrôtového prijímača pre elektrobusy ako štandardného produktu pre celý automobilový priemysel.

Konkurencia nespí

Electreon síce prezentuje svoje indukčné nabíjanie zaparkovaných elektrobusov ako “svetovú novinku”, nie je však jasné, akú konkrétnu časť riešenia má namysli. Spoločnosť Momentum Dynamics, aktuálne pod názvom InductEV, nabíja elektrobusy indukčne od roku 2018 s výkonom 200 kW a od roku 2021 ponúka ešte rýchlejšie indukčné nabíjanie s výkonom 300 kW.

Indukčné nabíjanie z cesty

V čom Electreon skutočne vyniká, je vývoj spoločnosti v oblasti ciest, ktoré indukčne nabíjajú vozidlá počas jazdy. Spoločnosť nedávno spustila systém elektrických ciest v Michigane. Spoločnosť pracuje na rôznych pilotných projektoch na úsekoch opakujúcich sa ciest pre elektrické autobusy alebo elektrické nákladné vozidlá v distribučnej doprave. Izraelská spoločnosť tento rok oznámila aj svoju expanziu do Číny.

Indukčné nabíjanie sa často považuje za zmysluplné len vtedy, ak dostupný priestor neumožňuje inštaláciu káblovej nabíjacej stanice medzi vozidlami alebo ak je nabíjací most príliš drahý. Spoločnosť InductEV (predtým Momentum Dynamics) však nedávno tiež oznámila, že jej indukčné nabíjacie systémy pre elektrické autobusy umožňujú znížiť prevádzkové náklady o 51 % v porovnaní s dieselovými vozidlami. Špecifický rozdiel v nákladoch medzi káblovým a indukčným nabíjaním ale neuvádza.

Náš tip
ElectReon pokračuje v budovaní ciest pre nabíjanie elektromobilov za jazdy
8. decembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+