Jeep predstavil vylepšený koncept elektrického Jeepu Wrangler Magneto 2.0 s brutálnym výkonom, ktorý dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2 sekundy. Oproti predchodcovi si teda výrazne polepšil.
Off-roadový klub Red Rock 4-Wheelers každoročne usporiada akciu pod názvom Easter Jeep Safari, ktorej účastníci počas 9 dní absolvujú určenú trasu. Partia off-roadových nadšencov jazdí v priebehu obdobia Veľkej noci v okolí mesta Moab a americkom štáte Utah, ktorý je milovníkmi terénu veľmi vyhľadávaný.
Je to zároveň dobrý priestor na predstavovanie noviniek a konceptov, ktorý americká automobilka Jeep opäť využila a priniesla vylepšenú verziu konceptu svojho elektrického terénneho modelu.
Legendárny terénny model Wrangler, ktorý je mimochodom predávaný aj vo verzii plug-in hybrid, dostal plne elektrický koncept Wrangler Magneto na rovnakej akcii minulý rok.
625 koní a manuálna prevodovka
Oproti predchádzajúcej verzii sa však Wrangler Magneto 2.0 dočkal viacerých vylepšení. Jedným z nich je nárast výkonu a krútiaceho momentu, ktorý sa zvýšil o viac ako trojnásobok. Axiálny elektromotor po novom produkuje výkon 625 koní a doslova „mamutí“ krútiaci moment 1151 Nm.
Táto sústava zabezpečuje, že eklektický terénny koncept zrýchli z 0 na 100 kh/h za 2 sekundy. Zaujímavosťou je, že elektromotor je rovnako ako pri prvom modeli spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá však taktiež dostala mierne vylepšenia.
Tie sa týkajú zmeny pomeru prvého prevodového stupňa, ktorý má vodičovi poskytnúť ešte lepšiu schopnosť pomaly prekonávať náročný terén. „V spojení so značkou Jeep neexistuje lepšie miesto, ako každoročné stretnutie Easter Jeep Safari, kde môžeme skutočným nadšencom off-roadu predviesť naše najnovšie inovácie,” povedal Mark Bosanac, viceprezident pre servis, diely a starostlivosť o zákazníkov Mopar pre Severnú Ameriku.
Plnohodnotný off-road
Hoci tento koncept vychádza z dvojdverovej karosérie klasického modelu Wrangler, Magneto 2.0 má o približne 30 centimetrov dlhší rázvor, ktorý zabezpečuje priestor pre komponenty elektrického hnacieho ústrojenstva. Predĺžený rázvor dáva vozidlu podobné rozmery ako generácia „LJ“ Wrangler Unlimited z rokov 2004-2006.
Medzi ďalšie off-roadové komponenty patrí zvýšenie svetlej výšky podvozku o takmer 8 cm či 20 palcové kolesá. Nechýba masívna predná a zadná náprava od firmy Dynatrac (predná náprava: 60 Pro-Rock/ zadná náprava: Pro-Rock 80), s ktorou americký výrobca terénnych vozidiel spolupracuje dlhé roky.
Ako informoval portál insideevs.com, pracovalo sa aj na odľahčení vozidla. „Béčkový“ stĺpik je rovnako ako kapota vyrobený z karbónu. Do kapoty je navyše implementovaný priehľadný kryt, ktorý odhaľuje časť elektrického ústrojenstva.
„Tento rok je môžeme sledovať triumfálny návrat Jeepu Wrangler Magneto, prvého konceptu elektrického modelu značky. Jeep Wrangler Magneto 2.0 je oproti predchodcovi ešte výkonnejší a schopnejší v teréne. Štyri ďalšie koncepty značky Jeep 4xe sú dôkazom záväzku smerujúcemu k nulovým emisiám, ” zaznelo v tlačovej správe.