MojElektromobil

Pred nedávnom sme vás informovali o tom, že už aj Kanada chce zaviesť vyššie dovozné clá na čínske elektromobily, ale aj autá so spaľovacími motormi. Nepáči sa im, že ázijská krajina využíva na dosiahnutie konkurenčnej výhody nekalé praktiky, s ktorými iné krajiny môže len ťažko súperiť. Aj preto sú ich elektromobily lacnejšie ako konkurencia, čo môže ohroziť domácu výrobu a celkovo aj tamojší trh.

Tentokrát sa ale prostredníctvom portálu Electrive dozvedáme, že krajina zo zámoria už spoznala výšku cla, ktorú uvalí na čínske elektromobily. Bude ňou celých 100 %, po vzore susedov z USA. Oznámil to Justin Trudeau, tamojší premiér, ktorý dodal, že chcú dosiahnuť(aj týmto krokom) to, že sa z Kanady stane globálny líder aj v oblasti automobilového priemyslu.

Nemusí to byť len v oblasti výroby, ale aj dodávania surovín či materiálov, ktoré sú potrebné pri výrobe. Tento krok sa samozrejme nepáči čínskej vláde, ktorá okamžite podala sťažnosť a vyjadrila znepokojenie. Nie je sa čomu čudovať, keďže autá, ktoré by normálne predávali za 20 000 € tak teraz budú stáť až 40 000 €, čo znižuje ich hlavnú konkurenčnú výhodu, ktorou je často nízka cena. O tejto téme sme písali už v júli, ak vás zaujala, pokračujte v čítaní.

Kanada zvažuje výšku cla na čínske elektromobily. Chce ochrániť domáci trh

16. júla 2024

Clá na čínske elektromobily sú jednou z najdôležitejších tém, ktoré sa riešia v poslednom období. Niečo podobné trápilo aj Európsku úniu, pričom u nás sa rozhodli zvoliť výšku v závislosti od automobilky, a to v rozmedzí od 17 do 37,1 %. Tieto percentá ale budú pridané ešte k štandardným 10 %, ktoré platili aj doteraz.

V Kanade sa teraz rozhodli otvoriť 30-dňové verejné konzultačné obdobie. Počas neho chcú dať šancu každému zainteresovanému vyjadriť sa na túto tému, pričom toto obdobie končí 1. augusta, kedy by sme mali spoznať finálny verdikt. Do diskusie boli pozvané najmä podnikateľské a pracovné skupiny, ale aj samotná vláda, informoval portál TeslaRati.

Bezpečnosť krajiny je prvoradá

Ide o otázku národnej bezpečnosti, ako vyhlásila Christie Freelandová, podpredsedníčka vlády. Podľa nej ide o jedno z najdôležitejších rozhodnutí tamojších orgánov v blízkej budúcnosti. Môže totiž výrazne pozmeniť domáce podmienky, ale aj tie zahraničné. Ak totiž začnú prijímať do krajiny lacné čínske elektromobily, zníži sa dopyt po tých európskych či amerických, a to môže mať fatálne následky. Môžu nastať masové prepúšťania, bankroty a podobne, čo môže nepriamo ovplyvniť chod krajiny.

BYD Seal U
BYD Seal U | Zdroj: BYD

„Geopolitika a geoekonomika sú späť. To znamená, že západné krajiny – a najmä USA – uprednostňujú bezpečné dodávateľské reťazce a zaujali odlišný postoj k nadmernej čínskej kapacite. A to znamená, že Kanada hrá pre Spojené štáty ešte dôležitejšiu úlohu.“

Christie Freeland

V USA sa s tým nemaznali, a pre ochránenie domácej produkcie (napr. Tesla), zaviedli na čínske elektromobily clo až 100 %. V jednoduchosti povedané to, čo by vás v Číne stálo v prepočte 20 000 dolárov, vás v USA vyjde na 40 000 dolárov. To už je veľký skok, ktorý USA komentovalo tým, že tieto automobilky sú dotované čínskou vládou, ktorá má za cieľ položiť na kolená všetky ostatné automobilky a získať na tomto trhu monopol.

Náš tip
Predaje elektromobilov celosvetovo rastú. Európa však spomaľuje
27. augusta 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+