MojElektromobil

KIA spustila predpredaj svojho prvého plne elektrického modelu EV6 ešte 28. apríla 2021. Dnes pre model EV6 zverejnila kompletný cenník, ktorý prináša bližší pohľad na predajné ceny a ponúkanú výbavu.

Zákazníci si môžu vybrať špecifikáciu, stupeň výbavy a doplnkové vybavenie, aby ich nové vozidlo bolo presne podľa ich predstáv a zodpovedalo ich životnému štýlu.

EV6 prichádza vo variantoch 2WD a 4WD a zároveň je dostupné so štandardnou 58 kWh batériou, ktorá poskytuje dojazd do 400 km a výkon až 235k alebo s 77,4 kWh batériou s dlhým dojazdom, ktorá zabezpečí dojazd viac ako 510 km a výkon až 325 k.

3 stupne výbavy

Cenník modelu KIA EV6 ponúka tri úrovne výbavy: Air, Earth a GT-Line.

Základná verzia Air ponúka množstvo bezpečnostných asistentov, 19´´ tmavosivé disky kolies z ľahkej zliatiny, bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla tlačidlom (Smart Key), sedadlá vodiča a spolujazdca s relaxačnou funkciou ako aj s funkciou vyhrievania a ventilovania či elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou.

Súčasťou tejto výbavy je aj plne digitálny palubný počítač s panoramaticky 12,3´´ zakriveným LCD displejom s vysokým rozlíšením a adaptívny tempomat ako aj tepelné čerpadlo. K dispozícii sú aj voliteľné balíky výbavy ako Safety a Tech pack alebo panoramatické strešné okno. Zákazníci si budú môcť vybrať model EV6 v jednej z 11 exteriérových farieb.

Základný cenník pre KIA EV6

Kompletný cenník na stiahnutie: KIA EV6 Cenník 2021

VýbavaMotorizáciaPrevodovkaVýkonKapacita akumulátoruPohonCenníková cena
AirSynchrónny
elektromotor
Bezstupňová
redukčná
125 kW / 170 k58 kWh2WD43 990 €
Air2 synchrónne
elektromotory
(1 vpredu a 1 vzadu)
Bezstupňová
redukčná
173 kW / 235 k58 kWh4WD47 490 €
AirSynchrónny
elektromotor
Bezstupňová
redukčná
168 kW / 229 k77,4 kWh2WD48 190 €
Air2 synchrónne
elektromotory
(1 vpredu a 1 vzadu)
Bezstupňová
redukčná
239 kW / 325 k77,4 kWh4WD52 190 €
EarthSynchrónny
elektromotor
Bezstupňová
redukčná
125 kW / 170 k58 kWh2WD48 090 €
Earth2 synchrónne
elektromotory
(1 vpredu a 1 vzadu)
Bezstupňová
redukčná
173 kW / 235 k58 kWh4WD51 590 €
EarthSynchrónny
elektromotor
Bezstupňová
redukčná
168 kW / 229 k77,4 kWh2WD52 290 €
Earth2 synchrónne
elektromotory
(1 vpredu a 1 vzadu)
Bezstupňová
redukčná
239 kW / 325 k77,4 kWh4WD56 290 €
GT-LineSynchrónny
elektromotor
Bezstupňová
redukčná
125 kW / 170 k58 kWh2WD53 390 €
GT-Line2 synchrónne
elektromotory
(1 vpredu a 1 vzadu)
Bezstupňová
redukčná
173 kW / 235 k58 kWh4WD56 890 €
GT-LineSynchrónny
elektromotor
Bezstupňová
redukčná
168 kW / 229 k77,4 kWh2WD57 590 €
GT-Line2 synchrónne
elektromotory
(1 vpredu a 1 vzadu)
Bezstupňová
redukčná
239 kW / 325 k77,4 kWh4WD61 590 €

30.3.2021

KIA EV6 oficiálne! Potvrdzuje extra rýchle nabíjanie, príde aj v GT verzii

KIA oficiálne predstavila svoj najnovší elektromobil KIA EV6. Ide zároveň o prvý elektromobil kórejskej automobilky, ktorý je postavený na novej a čisto elektrickej platforme E-GMP. EV6 je sesterský model Hyundai IONIQ 5, vďaka čomu zdieľajú množstvo parametrov. Aj napriek tejto príbuznosti je KIA EV6 odlišné auto najmä z dizajnovej stránky. Zopár zmien sa ale nachádza aj pod kapotou.

Automobilka predstavila dizajn nového elektromobilu ešte v polovici marca. Informácie preto tentokrát doplnila o konkrétne parametre, ktoré mnohých určite zaujímajú ešte viac. KIA EV6 príde do predaja v troch verziách, a to ako klasická KIA EV6, športovo ladená KIA EV6 GT Line a nakoniec v plne športovej verzii KIA EV6 GT. Jednotlivé verzie sa samozrejme budú líšiť najmä ponúkaným výkonom, no vybrať si budete môcť aj z rôznych veľkostí batérií.

Dojazd cez 500 km a extra rýchle nabíjanie

KIA potvrdila dojazd až do 510 kilometrov, ktorý má byť zabezpečený vďaka batérií s veľkosťou 77,4 kWh. Verzia s menším dojazdom bude obsahovať batériu s kapacitou 58 kWh. Papierovo má teda KIA EV6 o niečo vyšší dojazd ako Hyundai IONIQ 5. Ten je zabezpečený predovšetkým vďaka väčšej batérií, ale aj lepšej aerodynamike, ktorá je viditeľná už na prvý pohľad. Tak to aspoň prezentujú, no je možné, že kapacita 77,4 kWh je iba celková a nie využiteľná ako v prípade Hyundai. Dojazd na jedno nabitie nie je prelomový, no to v konečnom dôsledku nemusí byť prekážkou. Ak automobilka dokáže potvrdiť deklarovaný dojazd aj v praxi, pre drvivú väčšinu ľudí bude postačujúci.

Navyše, ak sa aj vydáte na dlhšie cesty, ktoré prekonávajú dojazd elektromobilu, zastávky na nabíjačke môžu byť naozaj krátke. Ak si pre nabíjanie vyberiete dostatočne výkonnú nabíjaciu stanicu s podporou 800V a výkonom 232 kW, batéria sa dokáže nabiť z 10 na 80 percent už za 18 minút. KIA zároveň udáva, že nabiť 100 kilometrov dojazdu trvá menej ako 4 a pol minúty. Takýto nabíjací čas je už skutočne zaujímavý a bez problémov môže kopírovať bežnú zastávku po niekoľkých hodinách jazdy. Práve rýchle nabíjanie je jedna z kľúčových výhod nových elektromobilov KIA a Hyundai. Chýbať nebude ani podpora pre V2L, teda možnosť využiť batériu vozidla ako záložný zdroj s maximálnym odberom 3,6 kW.

Masívny výkon 430 kW

KIA EV6 bude k dispozícii v troch verziách, no najvýkonnejšia bude športová KIA EV6 GT. Pôjde o model s pohonom všetkých štyroch kolies, dvomi motormi a masívnym výkonom 430 kW (576 koní). Auto sa dostane z 0 na 100 km/h už za 3,5 sekundy, čím dokáže konkurovať viacerým superšportom. Dobrou správou je podpora pre ťažné zariadenie. Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je 1600 kg, čo je totožná hodnota ako pri sesterskom modely Hyundai. Na čo automobilka upozorňovala pomerne často sú rozmery auta.

Predovšetkým teda na rázvor kolies, ktorý je síce menší ako pri Hyundai IONIQ 5, no stále dostatočne veľký. Priestranný interiér zabezpečuje kombinácia 2900 mm rázvoru kolies s plochou podlahou bez stredového tunelu. Automobilka sa tento priestor snažila aj adekvátne využiť, pre čo najlepší komfort. V interiéri nájdete komfortné sedačky a moderný interiér. Pred vodičom je jeden veľký zaoblený panel s dvomi 12 palcovými displejmi. Nie je to však jediný displej v interiéri. Ďalší sa nachádza na mieste klasického voliča klimatizácie. Vďaka tomu je možné ľubovoľne meniť zobrazované možnosti.


Pôvodný článok z 15. marca 2021

KIA EV6 prvýkrát na fotkách! Moderný dizajn vonku aj vo vnútri

Kórejská automobilka KIA minulý týždeň avizovala predstavenie svojho prvého elektromobilu postaveného na dedikovanej elektrickej platforme E-GMP. Odhalenie KIA EV6 zjavne začína a už tu máme prvé fotky, ktoré ukazujú dizajn vozidla vonku aj vo vnútri.

Moderný a funkčný

Automobilka sa s elektromobilom KIA EV6 chce zamerať najmä na moderný dizajn či eleganciu, ktorá ale zároveň musí byť aj funkčná. Pri elektromobiloch platí dvakrát, že kľúčový nie je vzhľad, ale aerodynamika a s tým súvisiaca spotreba. Aj v tejto súvislosti zverejnili päť kľúčových bodov filozofie, ktorej sa držali pri vývoji elektromobilu. Ide najmä o splynutie s prírodou, radosť z jazdy či technologického postupu. Exteriér KIA EV6 je rozhodne veľmi zaujímavý a určite odráža spomínané kľúčové body.

Predná časť je mierne zaoblená, s prevažne čistými, ale aj dvomi výraznejšími líniami. Tie prechádzajú do rovnako čistej masky, v ktorej teda vynikajú svetlá. Zatiaľ čo vpredu auto vyzerá skôr nenápadne, agresívnejší vzhľad vyniká najmä pri pohľade zboku a zozadu. Na výrazné čelné sklo jemne nadväzujú sklá na dverách, ktoré sa ale postupne zužujú. Práve vzadu tak dávajú priestor vyniknúť výraznejším a agresívnym tvarom s ostrými líniami. Tie zvýrazňujú aj zadné svetlá po celej šírke piatich dverí.

Náš tip
KIA EV6 je sesterský model IONIQ 5 s extra-rýchlym nabíjaním, predstavenie je za rohom

Čistý interiér

Očakávať môžeme pomerne veľký priestor v kufri. Samotný interiér vôbec nevyzerá zle. Opäť tu môžeme použiť slová ako moderný či elegantný. Už pri prvom pohľade môže udrieť do očí menší počet fyzických tlačidiel. Tie sú prítomné v menšom počte na stredovom paneli a pod hlavným displejom infotainmentu. Fyzické tlačidlá preto zostávajú primárne pre ovládanie klimatizácie. Časť za volantom tvorí jeden panel. Teda kokpit a infotainment pozostáva z dvoch displejov, ale v jednom paneli.

Kombinácia svetlých a tmavých farieb je tiež dobrá a vynikne a aj na volante. Ten už rovnako dostal nové logo automobilky, teda aj nový dizajn a zopár fyzických tlačidiel. Moderne majú byť postavené aj sedačky. Sú tenšie pre viac priestoru v interiéri, ale so zachovaním komfortu. Sesterský model Hyundai IONIQ 5 vôbec nevyzerá zle a zdá sa, že pôjde o podobný pomer ako pri KIA e-Niro a Hyundai Kona Electric. Minimálne prvé fotky ukazujú, že KIA EV6 bude o niečo väčší elektromobil ako Hyundai IONIQ 5.

Ako sa to prejaví na parametroch nevieme, no KIA sľubuje ešte rýchlejšie nabíjanie ako Hyundai – 100 km za 4 minúty, na rozdiel od 5 minút pri IONIQ 5. To ale neznamená, že špičkový výkon bude vyšší a skôr pôjde o otázku efektivity. Je celkom pravdepodobné, že KIA EV6 bude o niečo efektívnejšia aj napriek na pohľad väčším rozmerom. Práve vďaka lepšej aerodynamike. To sú ale zatiaľ iba naše domnienky, na kompletné špecifikácie si ešte budeme musieť počkať.

Silná konkurencia

Aj KIA musí počítať s konkurenciou, ktorá bude tento rok silná. K prvým zákazníkom sa už čoskoro dostane elektromobil Volkswagen ID.4 a krátko na to ho bude nasledovať Škoda Enyaq iV. Karty poriadne zamiešalo predstavenie Hyundai IONIQ 5 a tento rok príde na náš trh minimálne Nissan Ariya a Ford Mustang Mach E. Už dlho sa očakáva príchod Tesla Model Y, ktorý v mnohých ohľadoch zdoláva všetky elektrické stredne veľké SUV pre tento rok.

Náš tip
Porovnali sme elektromobily Hyundai IONIQ 5, Škoda Enyaq iV, Tesla Model Y a ďalšie
1. júla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+