KIA sa v týchto chvíľach pripravuje na predstavenie nového elektromobilu z novej kategórie CV. Predstavený bude o dva týždne, no maskovaný model bol už viackrát videný na cestách. KIA EV6 by parametrami mohol prekonať očakávaný Hyundai IONIQ 5.
Pôvodne sa hovorilo o neznámom modely KIA CV, nakoľko automobilka ešte nepredstavila konkrétny názov nového elektromobilu. Vedeli sme, že ďalšie elektromobily budú označovať pomerne jednoducho, a to číslovkou od EV1 po EV9. Do roku 2026 KIA plánuje 7 nových elektromobilov. Veľké diskusie okolo tohto modelu sú právom. Ide o prvý elektromobil postavený na dedikovanej elektrickej platforme, nakoľko doterajšie elektromobily od automobilky KIA a Hyundai využívali platformu klasických spaľovacích modelov.
KIA EV6 alebo IONIQ 5
Aj napriek tomu patrili medzi najefektívnejšie na trhu, čo rozhodne nie je pravidlo. Predstavenie KIA EV6 sa uskutoční ešte tento mesiac a do predaja by mal prísť už v júli. Ohľadom nového elektromobilu KIA je dôležitý aj fakt, že ide o sesterský model Hyundai IONIQ 5, ktorý bol predstavený vo februári. Ešte pred predstavením išlo o veľmi očakávaný model, pričom po odhalení všetkých parametrov dokázal svoju pozíciu potvrdiť. Solídny dojazd, veľmi rýchle nabíjanie či možnosti ako V2L alebo solárna strecha skrátka dokázali potešiť nejedného fanúšika elektromobilov.
KIA EV6 by teda mohla nadviazať na parametre Hyundai IONIQ 5 a v niektorých aspektoch sa dokonca hovorí o ešte lepších číslach. Dojazd sa má pohybovať okolo hranice 500 kilometrov, čo je takmer zhodné s koncernovým modelom. Podobne rýchle by malo byť aj nabíjanie – 100 kilometrov by malo dobiť iba za 4 minúty. Veľký rozdiel by ale mohol byť vo výkone. Zrýchliť z 0 na 100 km/h by mal už za 3 sekundy, čo je na charakter auta veľmi dobré číslo a porovnateľné so športovými vozidlami či elektromobilmi Tesla. Na potvrdenie si ale musíme počkať do predstavenia.
Zachytené na nabíjačke
Novinka KIA EV6 bola už viackrát zachytená aj v teréne. Na cestách, uzavretom okruhu a najnovšie aj na nabíjačke. Vozidlo na IONITY stretol Hank Scribner a fotografie zverejnil na Twitteri. Vozidlo sa pri 43 percentách nabíjalo výkonom 174 kW. Na nabíjačke bolo pripojené iba 6 minút a do batérie bolo dodaných približne 15,5 kWh. To nie je zlé, no zdá sa, že nie až tak rýchle ako Hyundai IONIQ 5. Priemerný nabíjací výkon je totiž „iba“ 156 kW. Hank navyše dodáva, že krátko na to výkon klesol už na 66 kW.
Takýto pokles ale v praxi nemusí nič znamenať. Aj pri nabíjaní Hyundai IONIQ 5 bol zaznamenaný výrazný pokles pri 80 percentách. A to konkrétne zo 149 kW na iba 3 kW. Malo ísť ale iba o krátkodobý pokles a výkon následne ešte stúpol. Síce môže ísť o účelový pokles, a to v oboch prípadoch, no taktiež môže ísť iba o vlastnosť testovacích kusov pre zber dát a predajné kusy budú nastavené inak. Uvidíme, musíme si počkať na prvé skutočné testy a najmä na oficiálne odhalenie KIA EV6.