Kia EV9 je najlepším a najdrahším elektromobilom automobilky. Podobne, ako aj niektoré ďalšie modely koncernu, teraz prichádza aj vo verzii GT. V minulosti sme mali možnosť vidieť výkonný model EV6 GT či koncernovú dvojičku Hyundai IONIQ 5N. Oba tieto elektromobily patria medzi to najlepšie vo svojej triede. Na tému upozornil portál carsales.com.
Výkonné SUV s 3 radmi sedadiel
GT variant modelu EV9 je o to zaujímavejší, že ide o obrovské SUV s tromi radmi sedadiel. Už Kia EV9 AWD ponúka slušný výkon 283 kW (385 koní) a ďalšie pozoruhodné parametre, napríklad veľkú batériu aj rýchle nabíjanie. EV9 GT toto všetko posúva na úplne iný level.
Kia EV9 GT bola predstavená na autosalóne v americkom Los Angeles a ponúka dva elektromotory s celkovým systémovým výkonom 374 kW. Rozdelené na drobné, vpredu sa nachádza elektromotor s výkonom 160 kW, elektromotor vzadu má výkon 270 kW.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test MG Cyberster GT: Má zmysel elektrický kabriolet? Vyskúšali sme ho cestou k moru do Chorvátska
- Exkluzívne: Boli sme pri otvorení unikátnej fabriky na recykláciu batérií z elektromobilov. Ako to tam vyzerá?
- Revolúcia v elektromobilite? Bezdrôtový systém riadenia batérií s ultraširokopásmovou technológiou
Z nuly na stovku zrýchli za 4,3 sekundy. Na vozidlo tohto typu sú tieto parametre mimoriadne pozoruhodné. Prispôsobené tomu bolo aj naladenie odpruženia – adaptívne tlmiče, no vozidlo tiež dostalo väčšie brzdy a lepšie pneumatiky. Zaujímavosťou je aj použitie virtuálnej osemstupňovej prevodovky, ktorú už môžeme poznať z výkonnej verzie Hyundai IONIQ 5 N.
Kapacita batérie zatiaľ oznámená nebola, no v prípade, ak zostane nezmenená, očakávame o niečo kratší dojazd na jedno nabitie. Predsalen, vyšší výkon si zoberie svoju daň. Kia EV9 bez prívlastku GT aktuálne ponúka akumulátor s využiteľnou kapacitou až 99,8 kWh.
Kia EV9 GT a ďalšie zaujímavé vlastnosti
800 V architektúra je samozrejmosťou a s ňou aj vysoké nabíjacie výkony. Presné čísla však automobilka zatiaľ neuviedla. Nabitie z 10 na 80 percent podľa nej trvá menej ako 25 minút, čo je vzhľadom na kapacitu batérie výborná hodnota. Aktuálna Kia EV9 sa nabíja maximálnym výkonom 210 kW.
Elektromobil bude jazdiť na 21-palcových unikátnych zliatinových diskoch s limetkovo zelenými brzdovými strmeňmi. Karoséria bola vylepšená výraznejšími nárazníkmi a novými aktívnymi vzduchovými klapkami, vylepšený bol tiež dizajn svetiel. Vo vnútri sa nachádzajú sedadlá s alcantarou, chýbať nesmie ambientné osvetlenie, limetkovo zelené prešívanie a množstvo GT prvkov.
Kia EV9 GT sa bude vyrábať v Kórei a jej dostupnosť bola zatiaľ potvrdená v Spojených štátoch. Či a kedy sa dostane aj do Európy, zatiaľ nie je známe.