Kia predstavila plne elektrické trojradové SUV s označením EV9. Ide o vozidlo s moderným dizajnom a aktuálnymi technológiami. Vybrať si môžete 6-miestnu alebo aj 7-miestnu verziu. Poteší rýchlym nabíjaním a skvelým dojazdom.
Kia predstavuje priestranné SUV s moderným dizajnom
Automobilka Kia predstavila ideálneho štvorkolesového spoločníka najmä pre početné rodiny. Kia EV9 sa vyznačuje dlhým rázvorom kolies a veľkorysým priestorom s trojradovým sedením, ktoré je navrhnuté pre dosiahnutie maximálneho pohodlia. Sedadlá v druhom rade sa pritom dajú otočiť smerom k najzadnejším sedadlám. Nechýbajú ani maličkosti, ktoré zlepšujú pocit z auta, ako napríklad digitálne spätné zrkadlá, zapustené kľučky dverí, relaxačné sedadlá či trojitý panoramatický displej. Interiér je zhotovený z alternatív kože recyklovaných plastov.
Vnútorné spätné zrkadlo je možné využívať klasicky, no má v sebe zabudovanú aj obrazovku na zobrazenie záberov z kamier pre zlepšenie výhľadu dozadu v situáciách, kedy má vodič zakrytý výhľad zo zadného okna. Súčasťou operačného systému elektromobilu je podpora pre Android Auto či Apple CarPlay. Milovníci hudby si budú pochvaľovať exkluzívny audiosystém Meridian Premium, ktorý je tvorený zostavou 14 reproduktorov rozmiestnených po celom vozidle. Nechýba im ani externý zosilňovač. Budúci majiteľ určite rád využije aj inteligentné funkcie na uľahčenie jazdy a parkovania.
Jednou z najsilnejších stránok modelu Kia EV9 je dlhý dojazd
Novinka jednoznačne zaujme svojim dojazdom. Výrobca tvrdí, že možno očakávať dojazd na úrovni až 541 km. Kia EV9 sa môže ďalej pochváliť veľmi rýchlym nabíjaním. Už za 15 minút na 800 V nabíjačke predĺžite svoj dojazd o ďalších 239 km, respektíve 219 km v prípade prevedenia vozidla s pohonom všetkých kolies. Model disponuje funkciou obojstranného dodávania energie. To znamená, že energiu uloženú v akumulátore je možné použiť napríklad aj na napájanie klasických elektrických spotrebičov.
Elektromotor má výkon 149 kW s dodávaním maximálneho krútiaceho momentu na úrovni 350 Nm. Maximálna rýchlosť variantu s pohonom zadných kolies je stanovená na 185 km/h. Z 0 na 100 km/h sa toto SUV dostane v priebehu 9,4 sekundy. Verzia s pohonom všetkých kolies má dvojicu elektromotorov s výkonom 141 kW, maximálnym krútiacim momentom 200 Nm vpredu a 350 Nm vzadu a maximálnou rýchlosťou 200 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 6 sekúnd. Odhadovaný dojazd tejto edície je 497 km.
Množstvo funkcií a farebných prevedení na výber
Novopredstavený elektromobil je mimochodom úplne prvým vozidlom tejto automobilky, ktoré je možné aktualizovať prostredníctvom Kia Connect. Zákazník si taktiež môže nainštalovať aj funkcie, ktoré vyhovujú jeho špecifickým požiadavkám. Svetlomety elektromobilu sú poháňané LED diódami. Pneumatiky majú 19, 20 alebo 21-palcový priemer a sú schopné pohlcovania hluku. Zadný priestor na batožinu má objem 728 litrov pri 4 / 5 sedadlách v zvislej polohe, respektíve 33 litrov pri 6 / 7 sedadlách v zvislej polohe.
Kia EV9 bude v Európe dostupná v piatich lesklých farbách s názvami “Snow White Pearl”, “Aurora Black Pearl”, “Flare Red”, “Pebble Gray” a “Iceberg Green”. Pre základný model EV9 bude taktiež exkluzívne dostupný farebný variant “Ivory Silver” v lesklom i matnom prevedení. Kia bude predávať aj verziu GT-line, na ktorú možno aplikovať farbu “Ocean Blue” prevzatú z konceptu EV9 v lesklej alebo matnej povrchovej úprave.
Kia EV9 disponuje funkciou obojsmerného nabíjania, čo poskytuje možnosti pre pokročilé technológie budúcnosti, ako je nabíjanie z vozidla (V2L), nabíjanie medzi vozidlom a budovou (V2B), nabíjanie medzi vozidlom a domácnosťou (V2H) či prenos energie medzi vozidlom a elektrickou sieťou (V2G). Funkcia V2L umožňuje napájať spotrebiče 220 V s využitím akumulátora vozidla po zapojení kábla do nabíjacieho konektora. Funkcie V2B a V2H sa týkajú schopnosti vozidla napájať budovu alebo domácnosť zákazníka. Funkcia V2G znamená, že vozidlo dokáže prenášať energiu priamo späť do elektrickej siete, a to tak, že v čase mimo špičky uskladňuje lacnú elektrickú energiu a v čase najvyššieho dopytu ju prenáša späť do siete. Funkcie V2B, V2H a V2G sa budú postupne uvádzať na trh v celej Európe.