Salón Elektromobilov 2023 Bratislava priniesol množstvo zaujímavých informácií, diskusií a prednášok. Nosnou témou bola prirodzene elektromobilita. So svojou prezentáciou vystúpil aj Lukáš Ginič z Motor-Car Zvolen, ktorý v krátkosti predstavil pripravovanú minisériu o cestovaní na elektromobiloch.
Na elektromobiloch KIA EV6 sa vydali na výlet po Európe s dĺžkou viac ako 2000 kilometrov. Vzniklo z toho video, ktoré bude čoskoro zverejnené a počas Salónu Elektromobilov 2023 Bratislava boli stručne prezentované základné informácie z cesty:
- Výlet na štyroch elektromobiloch KIA EV6 začínal na Slovensku, odkiaľ sa vyrážalo s plne nabitou batériou, a smerom cez Rakúsko, cez Viedeň, Salzburg, Mníchov, Norimberg, potom Plzeň, Praha a cesta späť na Slovensko. Trasa mala cez 2000 kilometrov.
- Tím pozostával z 10 ľudí. Štyri elektromobily boli zvolené schválne, aby počas výletu zaťažili a otestovali nabíjacie stanice.
- Výlet trval 3,5 dňa, takže to celé bolo dosť náročné aj z pohľadu dĺžky šoférovania, ubytovania či logistiky nabíjania. Dosť sa na tom celom podpísala skutočnosť, že na výlet sa vyrážalo s nulovou prípravou – dopredu sa nehľadali nabíjacie stanice, neoveroval sa výkon ani nič podobné.
- Z celého výletu vznikal “minidokument”, ktorý by mal obsahovať až 5 dielov mapujúcich všetko, čo sa dialo.
- Na niektorých nabíjacích bodov sa tím na elektromobiloch KIA EV6 dokázal nabiť za 15 až 20 minút a počas celého výletu nabíjal 5-krát.
- Len raz sa stalo to, že posádky na seba museli čakať, pretože nabíjacie stanice boli obsadené a nemohli nabíjať súčasne. Vtedy došlo k zdržaniu približne 20 minút.
- Celkovo na nabíjacích staniciach počas výletu tím strávil približne 2 hodiny a 20 minút. Nikdy to ale nebolo o tom, že by len sedeli a čakali na nabitie. Nabíjacia prestávka bola spojená a návštevou toaliet, reštaurácií/fast foodov, nákupného centra a podobne.
- Výlet priniesol aj niekoľko zaujímavých postrehov a tipov. Napríklad to, že niekedy stačí v nabíjacej službe aktivovať “malý paušál za 10 €” a cena nabíjania sa náhle zníži z 0,50 € za 1 kWh na 0,19 € za 1 kWh. Viac praktických tipov sa máme dozvedieť z pripravovaných videí.
- Problémová situácia nastala v momente, kedy mobilná aplikácia ukazovala “nabíjací bod ako nabíjaciu stanicu”. Stalo sa jednoducho to, že po príchode na miesto tím zistil, že nabíjacia lokalita nedisponovala káblami a vyžadoval použitie tých vlastných, ktoré tím zjavne nemal.
- Auto malo v tomto momente dojazd cca 30 kilometrov a vyriešili to tak, že sa presunuli do najbližšieho mesta, kde našli nabíjaciu stanicu.
- Tento moment bol ponaučením a ukázal, že dnes vznikajúca infraštruktúra, napríklad aj na Slovensku, je na vyššej úrovni ako tomu bolo pred rokmi. Staršie lokality jednoducho môžu nepríjemne prekvapiť a dnešný štandard je omnoho vyšší.
- Pri cestovaní do zahraničia, ale aj všeobecne, je dobré so sebou nosiť vlastný nabíjací kábel.
- Cestovateľská séria bude čoskoro zverejnená na oficiálnej stránke KIA Zvolen. Čakanie si medzičasom môžete skrátiť prečítaním niektorých našich cestovateľských blogov:
-
- Moja prvá dovolenka s elektromobilom: z Bratislavy do Barcelony a späť (1.časť) | BLOG
- Moja prvá dovolenka s elektromobilom: z Bratislavy do Barcelony a späť (2.časť) | BLOG
- Na otočku do Turína s elektromobilom | 2266km s Kia e-Niro | BLOG
- NORDKAPP: elektro výlet do Nórska so starším Kia e-Niro (8045km) | BLOG
- Test: Zvládne elektromobil za 4 dni prejsť 5555 kilometrov? Postrehy z jazdy | BLOG
- Spoznávací výlet do Pobaltia | 3850 km s Kia e-Niro | BLOG