MojElektromobil

Volkswagen e-Golf nikdy nebol žiadnym prevratným elektromobilom, no v čase svojho uvedenia v roku 2014 predstavoval jeden z prvých pokusov tradičnej automobilky o cenovo dostupné elektrické auto. Konkurenciou mu vtedy bol hlavne Nissan Leaf, ktorý ponúkal podobnú výdrž na jedno nabitie, no s mierne väčšou batériou. Z odstupom času ho väčšina jeho používateľov ale hodnotí pozitívne, informuje InsideEVs.

Prvá generácia e-Golfu mala 24,2 kWh batériu bez aktívneho tepelného manažmentu, čo je z dnešného pohľadu veľmi malé číslo. Dnes už elektromobily ponúkajú batérie s kapacitou často vyššou ako 100 kWh. Oficiálny dojazd podľa americkej normy EPA bol 83 míľ (133 km), čo znamená, že po desaťročí používania a prirodzenom opotrebení batérie je jeho využiteľnosť v zimných podmienkach veľmi otázna. No ako ukázal Bjorn Nyland, známy testovač elektromobilov, e-Golf stále dokáže fungovať, hoci s častým nabíjaním.

Stojí menej, ako by ste možno očakávali

Nyland si kúpil tento 2014 e-Golf za 40 000 nórskych korún (cca 3 250 eur), čo je na funkčný elektromobil výhodná cena. Navyše, jeho nájazd 138 000 km nie je veľmi vysoký. Chcel ho rovno aj otestovať, a tak jazdy prebiehali pri teplote -11 °C, pričom auto so stavom nabitia 88 % odhadovalo dojazd len 82 km. Po jazde po diaľnici rýchlosťou 90 km/h sa Nyland rozhodol opustiť hlavnú cestu, aby mal väčšiu istotu, že dorazí k nabíjačke.

Nakoniec sa mu podarilo prejsť 84 km, pričom palubný počítač ukazoval zostávajúci dojazd 11 km. Priemerná spotreba 17,9 kWh/100 km je pritom stále konkurencieschopná aj oproti moderným elektromobilom, avšak ten dojazd výrazne zaostáva.

Najväčšou otázkou bola degradácia batérie. Keď bol e-Golf nový, jeho využiteľná kapacita bola 20 kWh, zatiaľ čo po desiatich rokoch test ukázal 16,7 kWh. To znamená pokles na 83,5 % pôvodnej kapacity. To je pre batériu bez aktívneho chladenia celkom dobrý výsledok. Problémom však zostáva nízka kapacita batérie už v čase výroby – degradácia spôsobila, že dojazd je dnes značne obmedzený.

Aj keď ide o starší model s nízkym dojazdom, za 3 250 eur ponúka stále použiteľné mestské dojazdy. Napriek tomu, že technologicky zaostáva za súčasnými konkurentmi, môže byť dobrým riešením pre tých, ktorí hľadajú lacný vstup do sveta elektromobility.

Náš tip
Test 41 elektromobilov v zime: Za aký čas prešli 1 000-kilometrovú trasu?
19. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+