Pri elektromobiloch sa zvyknú sledovať rôzne vlastnosti a parametre. Niekto najväčší dôraz kladie na cenu, niekto si potrpí na priestorný interiér a dostatočne objemný kufor, iní zase primárne sledujú dojazd či dokonca rýchlosť nabíjania. Práve na rýchlosť nabíjania jednotlivých modelov sa najnovšie v porovnávacom teste pozrel portál Edmunds.
Možno to nie je úplne štandardná vec, nad ktorou sa zvykne uvažovať pri výbere elektromobilu, no to ako rýchlo sa dokáže nabiť batéria niekedy skutočne môže zavážiť. Nabíjanie v tomto prípade malo byť štandardizované a na všetkých testovaných elektromobiloch vykonávané v rozsahu z 10 na 80 % kapacity batérie.
Sledované bolo napríklad to, aký teoretický dojazd sa dá získať za 1 hodinu nabíjania, ako dlho trvá nabitie dostatku energie na 100 km dojazd, či maximálny dosiahnutý nabíjací výkon. Okrem toho sa počas testu pozreli aj na energetickú stratu počas nabíjania.
Zapojených bolo 43 rôznych modelov, ktoré sú predávané v Spojených štátoch. Väčšina z nich je však dostupná aj v Európe, takže tieto údaje môže byť zaujímavé aj pre našinca.
Medzi premiantov sa zaradili elektromobily Hyundai IONIQ 6, Kia EV6, Porsche Taycan 4S, Hyundai IONIQ 5, EQS 450+ od Mercedes EQ či Tesla Model 3 Long Range. Naopak na chvoste sa ocitli modely ako Ford Mustang Mach-E, Ford F-150 Lighting, Rivian R1T alebo Chevrolet Bolt.
Model
|
Dojazd v km za 1 hodinu nabíjania
|
Čas potrebný na nabitie pre dojazd 100 kilometrov
|
Výrobcom uvádzaný maximálny nabíjací výkon
|
Nameraný maximálny nabíjací výkon
|
Nameraný priemerný nabíjací výkon
|
Nameraná energetická strata pri nabíjaní
|
---|---|---|---|---|---|---|
2022 Kia EV6 Wind RWD | 1237 km | 00:04:51 | 240 kW | 236 kW | 200 kW | 9.1% |
2020 Porsche Taycan 4S (19-in. wheels) | 1110 km | 00:05:24 | 270 kW | 270 kW | 223 kW | 9.0% |
2022 Kia EV6 GT Line | 1090 km | 00:05:30 | 240 kW | 236 kW | 200 kW | 9.1% |
2022 Porsche Taycan GTS | 939 km | 00:06:23 | 270 kW | 270 kW | 223 kW | 9.0% |
2021 Porsche Taycan 4S Cross Turismo (21-in. wheels) | 915 km | 00:06:33 | 270 kW | 270 kW | 223 kW | 9.0% |
2023 Kia EV6 GT | 913 km | 00:06:34 | 240 kW | 236 kW | 200 kW | 9.1% |
2021 Tesla Model Y Long Range (20-in. wheels) | 865 km | 00:06:56 | 250 kW | 229 kW | 141 kW | 0.9% |
2023 Tesla Model 3 Long Range | 915 km | 00:06:33 | 250 kW | 251 kW | 136 kW | 0.9% |
2021 Tesla Model S Plaid | 841 km | 00:07:08 | 250 kW | 251 kW | 168 kW | 0.7% |
2022 Lucid Air Grand Touring | 833 km | 00:07:12 | 300 kW | 270 kW | 147 kW | 11.5% |
2020 Tesla Model Y Performance | 765 km | 00:07:51 | 250 kW | 229 kW | 141 kW | 0.9% |
2022 BMW iX xDrive50 (22-in. wheels) | 738 km | 00:08:08 | 195 kW | 196 kW | 147 kW | 11.0% |
2022 BMW i4 eDrive40 Gran Coupe (19-in. wheels) | 664 km | 00:09:02 | 200 kW | 210 kW | 121 kW | 6.1% |
2023 BMW iX M60 (22-in. wheels) | 632 km | 00:09:30 | 195 kW | 196 kW | 147 kW | 11.0% |
2022 Polestar 2 Long Range Single Motor | 603 km | 00:09:57 | 205 kW | 160 kW | 113 kW | 17.7% |
2023 Volkswagen ID.4 Pro S dual motor | 593 km | 00:10:07 | 170 kW | 173 kW | 116 kW | 2.6% |
2023 Polestar 2 Long Range Dual Motor | 571 km | 00:10:30 | 205 kW | 160 kW | 113 kW | 17.7% |
2022 BMW i4 M50 (20-in. wheels) | 571 km | 00:10:30 | 200 kW | 210 kW | 121 kW | 6.1% |
2021 Ford Mustang Mach-E CA Route 1 | 534 km | 00:11:14 | 150 kW | 163 kW | 96 kW | 1.0% |
2022 Ford F-150 Lightning Lariat Ext Range | 534 km | 00:11:14 | 150 kW | 175 kW | 145 kW | 5.6% |
2021 Ford Mustang Mach-E Premium Ext Range RWD | 529 km | 00:11:21 | 150 kW | 163 kW | 96 kW | 1.0% |
2022 Ford F-150 Lightning Platinum | 513 km | 00:11:42 | 150 kW | 175 kW | 145 kW | 5.6% |
2022 Rivian R1T Launch Edition (21-in. wheels) | 508 km | 00:11:49 | 215 kW | 208 kW | 148 kW | 8.2% |
2022 Rivian R1T Launch Edition (20-in. wheels) | 506 km | 00:11:51 | 215 kW | 208 kW | 148 kW | 8.2% |
2022 Rivian R1S Launch Edition (20-in. wheels) | 502 km | 00:11:57 | 215 kW | 208 kW | 148 kW | 8.2% |
2023 Ford Mustang Mach-E Premium AWD | 473 km | 00:12:41 | 150 kW | 163 kW | 96 kW | 1.0% |
2022 Ford Mustang Mach-E GT Performance | 413 km | 00:14:32 | 150 kW | 163 kW | 96 kW | 1.0% |
2022 Chevrolet Bolt | 288 km | 00:20:50 | 54 kW | 54 kW | 46 kW | 1.7% |
2022 Chevrolet Bolt EUV Premier | 276 km | 00:21:44 | 54 kW | 54 kW | 46 kW | 1.7% |
2023 Genesis Electrified G80 | 946 km | 00:06:21 | na | 192 kW | 180 kW | 10.2% |
2022 Hyundai Ioniq 5 dual motor | 1082 km | 00:05:33 | na | 241 kW | 208 kW | 9.3% |
2024 Hyundai Ioniq 6 Limited AWD (dual motor) | 1229 km | 00:04:53 | na | 242 kW | 210 kW | 9.9% |
2024 Hyundai Ioniq 6 Limited RWD (single motor) | 1396 km | 00:04:18 | na | 242 kW | 210 kW | 9.9% |
2022 Mercedes-Benz AMG EQS 53 4matic | 727 km | 00:08:15 | 200 kW | 211 kW | 175 kW | 9.6% |
2023 Mercedes-Benz EQE 350 4Matic | 733 km | 00:08:11 | 170 kW | 179 kW | 157 kW | 11.3% |
2023 Mercedes-Benz EQE SUV 350+ | 833 km | 00:07:12 | 170 kW | 179 kW | 157 kW | 11.3% |
2023 Mercedes-Benz AMG EQE | 664 km | 00:09:02 | 170 kW | 179 kW | 157 kW | 11.3% |
2022 Mercedes-Benz EQS 450+ | 954 km | 00:06:17 | 200 kW | 211 kW | 175 kW | 9.6% |
2022 Mercedes-Benz EQS 580 4matic | 852 km | 00:07:03 | 200 kW | 211 kW | 175 kW | 9.6% |
2023 Mercedes-Benz EQS SUV 450+ | 798 km | 00:07:31 | 200 kW | 211 kW | 175 kW | 9.6% |
2021 Volkswagen ID.4 Pro | 637 km | 00:09:25 | 170 kW | 173 kW | 116 kW | 2.6% |
2024 BMW i5 eDrive40 | 767 km | 00:07:49 | 205 kW | 214 kW | 137 kW | 5.8% |
2024 Kia EV9 GT-Line AWD | 873 km | 00:06:52 | 215 kW | 221 kW | 194 kW | 12.7% |