MojElektromobil

800-voltová architektúra je budúcnosťou elektromobilov. Dnes je väčšina z nich postavená na 400-voltovej architektúre. Viac o tejto téme, rovnako aj porovnanie oboch riešení, nájdete v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody? Automobilky budú pomaly prechádzať na modernejšie technológie, takže aj na 800 V.

Holandská spoločnosť NXP, ktorá sídli v Eindhovene, ktorá sa zaoberá výrobou polovodičových súčiastok sa taktiež venuje novej architektúre. Portál Electrive informoval o tom, že firma predstavila vlastné vysokonapäťové obvody GD316x, ktoré budú integrované do ďalšej generácie trakčných meničov ZF SIC práve pre 800 V systémy.

800 V systémy majú množstvo výhod

Firma a jej partneri uvádzajú výhody bezpečnejšej, efektívnejšej a výkonnejšej elektroniky pre elektromobily, s čím samozrejme súhlasíme. Šoféri pocítia vylepšenia vo forme dlhšieho dojazdu a najmä rýchlejšieho nabíjania, čo ocenia najmä na dlhých cestách.

“Tešíme sa na spoluprácu s NXP, aby sme zvýšili úroveň schopností a výkonu našich riešení s trakčnými invertormi. To nám pomôže dosiahnuť naše ciele v oblasti znižovania emisií a podpory trvalej udržateľnosti.”

Dr Carsten Götte zo spoločnosti ZF

Kombinácia odborných znalostí ZF v oblasti riadenia motorov a výkonovej elektroniky s riešeniami od spoločnosti NXP umožní ponúknuť vlastné najnovšie trakčné invertory s vyššou hustotou výkonu, účinnosťou a diferenciáciou. Zákazníkom to poskytne významné vylepšenia v oblasti bezpečnosti, účinnosti, dojazdu a výkonu. A čo je z hľadiska klientov taktiež dôležité, majú byť aj lacnejšie, čo umožní širšiu aplikáciu 800 V systémov do elektromobilov.

NXP vysokopamatove obvody
Zdroj: Electrive

Trakčné meniče sú dôležitou súčasťou elektrického hnacieho ústrojenstva. Slúžia na riadenie a konverziu elektrickej energie medzi batériou a trakčným motorom elektromobilu. Medzi ich hlavné funkcie patrí konverzia napätia (znižovanie alebo zvyšovanie), riadenie otáčok a krútiaceho momentu, rekuperácia či zabezpečenie efektívnej prevádzky.

Nemali by ste prehliadnuť:

Spolu so ZF vyvíjame výkonovú elektroniku novej generácie pre budúce elektromobily. Naša rodina pohonov implementuje množstvo vynikajúcich funkcií na ochranu a uvoľnenie výhod vysokonapäťových SiC výkonových spínačov, vďaka čomu sú ideálnou voľbou pre nové riešenia trakčných meničov.

Náš tip
Toyota v problémoch, akcionári žiadajú zmenu vedenia
5. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+