Nemci narazili na problém s policajnými radarmi. Máme ich aj na Slovensku

Polícia SR

Nemecká polícia rieši nepríjemnú situáciu. Ručné laserové radary na kontrolu povolenej rýchlosti LTI 20-20 TruSpeed majú vykazovať príliš vysokú odchýlku na to, aby ho bolo možné korektne využívať na kontrolu prekračovania maximálnej povolenej rýchlosti. Na túto skutočnosť mal po kontrolných meraniach upozorniť priamo výrobca predmetného meradla. Téme sa venoval portál Spiegel.

Ešte donedávna bol ručný radar považovaný za presný až do vzdialenosti 600 metrov. Teraz sa malo ukázať, že to tak vôbec nemusí byť. Ide pritom o populárny model. Prinajmenšom v Nemecku, kde vo výbave polície z celkového počtu 650-tich radarov pripadá až 115 kusov na údajne problémový kus LTI 20-20 TruSpeed.

Portál Spiegel sa mal dostať k inštruktáži pre políciu v regióne Severné Porýnie-Vestfálsko, ktorá uvádza, že radar LTI 20-20 TruSpeed až do odvolania nemá byť používaný na meranie rýchlosti vozidiel. Pri porovnávacích testoch mali byť namerané rozdiely na úrovni 3 kilometrov za hodinu, čo stačilo na otvorenie otázky o celkovej presnosti meradla. Presné príčiny problémov aktuálne prechádzajú ďalším skúmaním.

Súvisiacie články

Vodiči, ktorí boli pokutovaní za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti po nameraní problémovým radarom, získali možnosť podať odvolanie. Teoreticky by sa mohli vyhnúť vysokým pokutám a v hraničných prípadoch by vraj mohli byť ovplyvnené aj prípady zákazu šoférovania. Reálne sa ale neočakáva, že nastane vysoký počet takýchto prípadov. Vodič síce môže spochybniť presnosť meracieho prístroja, no vtedy do hry typicky vstupuje súdny znalec so svojim odborným posudkom, pričom nemalé náklady na expertízu by mala znášať strana obhajoby.

Webová stránka Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky prezrádza, že problémový laserový merač rýchlosti sa používa aj u nás ako schválené meradlo. Zatiaľ čo Nemci majú problém s odchýlkou 3 kilometre za hodinu, podľa našej vyhlášky je to v poriadku. Protokol o vykonaní technickej skúšky totiž uvádza, že jedným z hodnotiacich kritérií pre schválenie je rozdiel ± 3 km/h, respektíve ± 3 % z meranej hodnoty, čo laserový merač pri testoch splnil.

Zdroj: rad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky
Náš tip
Na Slovensko prichádza prvý elektrický skúter od Hondy. Uvedenie na trh štartuje so zľavou 37 %
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.