Čínska automobilka Leapmotor bola založená v roku 2015, pričom spoločný podnik so Stellantisom bol vytvorený v minulom roku. Dôvodom jeho vzniku bol plánovaný predaj vozidiel v Európe. Horúcou novinkou je model Leapmotor T03, ktorého cieľom je teraz dostať sa na európske trhy.
Leapmotor T03 a jeho výroba v Poľsku
Portál Electrive uviedol, že spoločnosti začínajú tento elektromobil vyrábať v susednom Poľsku v továrni Stellantis v meste Tychy. Na trh má ale prísť aj ďalší model – B10, ktorý by sa mal vyrábať v Nemecku. Konkrétne v továrni Stellantis v nemeckom Eisenachu. Táto továreň momentálne vyrába aj vozidlá značky Opel. Informácia je zatiaľ nepotvrdená a továreň na výrobu nového modelu ešte určená nebola.
Tu to ale začína byť zaujímavé s odvolaním sa na nedávno zavedené špeciálne clá na dovoz elektromobilov vyrobených v Číne. Čínska vláda totiž svojim automobilkám dala jasný odkaz, aby neinvestovali do európskych krajín, ktoré hlasovali za. Nemecko však bolo proti, rovnako tak aj Slovensko. Pravdepodobne aj toto je dôvodom, prečo by sa nový model mohol začať vyrábať práve v Nemecku.
Kde sa bude vyrábať Leapmotor B10? Je v hre aj Slovensko?
V súvislosti s touto témou môžeme trochu zapolemizovať a ak k tomu pridáme nedávnu návštevu nášho premiéra v Číne, je možné, že nejaká ďalšia čínska automobilka začne svoje elektromobily vyrábať aj u nás. Prípadne sa pokojne môže stať, že ďalším modelom, ktorý sa bude vyrábať vo fabrike Stellantisu v Trnave, bude práve Leapmotor B10.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Revolúcia v Afrike. Rwanda vyraďuje benzínové motocykle, prichádzajú len elektrické
- Najväčšia výhoda Tesly sa pre majiteľa stala nočnou morou. Môže za to softvérová aktualizácia
- Nie je Audi ako AUDI. Čo ponúka nová čínska automobilka a prečo ten názov?
Výroba v Nemecku by samozrejme bola najdrahšia, vzhľadom na tamojšiu životnú úroveň. Poľsko, prípadne Slovensko, by boli z ekonomického pohľadu určite výhodnejšie a lacnejšie.
Leapmotor chce každý rok v rokoch 2025 až 2027 uviesť aspoň jeden nový model. Koncom tohto roka sa chce zamerať aj na Blízky východ, Afriku, Tichomorie a Južnú Ameriku. Dôležitou súčasťou expanzie značky je však hlavne Európa.